dinsdag 25 april 2023

"Werkjes" en de sokjes

 





Ja, de sokjes zijn af, mooi patroon met een andere manier om de hak te breien.
Geen heelflap maar eerst juist meerderen en dan de hak doen.
Goed gelukt, ze zitten perfect.
Alleen de kleur van de strikjes was even zoeken.
Ik ben voor roze gegaan, die blauw was iets te fel.

En dan de “ werkjes”, zoals mijn jongste neefje ze laatst
noemde - sinds kort volgt hij me op Instagram.




Het lukt nog steeds om elke dag eentje te maken.

En die andere “ werkjes”?


een beginnetje


Dit was een voorbeeldje voor de workshop,
maar groeit nu uit tot iets anders.
De bladvormen komen uit een staaltje zijde.
proefopstelling - kijken hoe het verder zal gaan. 


Deze week weer met de oudere werkjes bezig geweest.
Heerlijk schuiven met lapjes en steeds meer mogelijkheid zien.
Nu kan er borduurwerk aan toegevoegd worden.

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Leuke lentesokjes, Irene... En heerlijk om nu te dragen!
Elke dag een collage; ik wilde dat ik dat kon zeggen. Hier een enorme papierdip.
De vrouw met de stippen; zo leuk gedaan...
En met die lapjes komt het wel goed, dat is helemaal jouw ding.

miekequilt zei

Wat een enige sokjes. Leuk met dat strikje erop. De collages…. ik blijf ze prachtig vinden.
En dan natuurlijk de lapjes, o wat ben je hier toch goed mee. Echt geweldig.

conny's quilts en creaties zei

Wat ben het lekker bezig met al die verschillende projecten.