vrijdag 21 april 2023

Boekentip - Jenny Colgan en Clare Marchant

 


Hier is een overzicht van alle boeken van Jenny Colgan, met de verschillende series bij elkaar.

Ik vind het prettig leesbare verhalen met echte hoofdpersonen. 

Het nieuwste deel van de Café Zon & Zee-serie, die op het eiland Mure speelt. 

De titel is "Een eilandbruiloft". 

Er zijn verschillende verhaallijnen,

die van huisarts Saif - gevlucht uit Syrië. raakte me het meest.

Hij heeft alleen zijn beide zoontjes bij zich 

en is op zoek naar zijn achtergebleven vrouw.

Dit is het vijfde deel in de serie, hopelijk komt er nog eentje

van het eindigt niet zo vrolijk. 



Het andere boek, wat ik las is

Er zijn twee verhaallijnen, 
beide beginnen met een hoofdpersoon, die Engeland
binnenkomt. 
Mathilde, een fotojournalist in 2021 
en Tom, een doofstomme jongeman 
in 1584.
Tom is apotheek en raakt verzeild aan het hof van Elizabeth I
Hij wordt als spion ingezet omdat hij niet als gevaar wordt gezien.
Mathilde, die als fotojournalist rondreist in een oude camper,
erft volslagen onverwacht een groot huis in Engeland.

Ik vond de sfeerbeschrijving over het hofleven heel goed,
beklemmend hoe het daar toe ging. 
Het boek sluit aan op De Geheimen van Saffron Hall,
echte aanraders!



3 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Bedankt weer voor de leestips.

miekequilt zei

Wat een leuke lijst boeken. Ik heb net drie boeken uit de bieb gehaald, heerlijk. Ben blij dat ik anderhalf jaar geleden weer lid werd.

Anny zei

Van Jenny Colgan krijg je nooit genoeg!Ik lees ze dikwijls in het Engels. Goedkoop en goed v oor het onderhouden van m'n Engels, Die andere gaat natuurlijk op het beroemde lijstje.