maandag 3 juni 2019

Zoek de kat



Ik ben al een tijdje in de ban van de puzzel van Jan van Haasteren:
veel te zien, altijd humoristisch. Op elke puzzel, welk onderwerp het ook is,
komen bepaalde figuurtjes altijd terug:
een haaievin, de belastingambtenaar met zijn actetas, Sinterklaas en ook een poes.
Het is altijd zoeken naar het zwart witte poesje, maar ook deze keer,
op de puzzel over de jachten in de sluis,
vond ik haar weer terug.

Het is bijna een jaar geleden, dat wij weer een poes in huis kregen:
Julia, MaineCoon, 5 jaar oud. Hier  en hier (klik) kun je lezen, hoe het gegaan is.

Intussen kunnen we wel stellen, dat het een kwestie van "zoek de Poes"
is: ze heeft allerlei plekjes om lekker te liggen:


de vissen hebben de zomer in het hoofd: druk zwemmen ze heen en weer
(zou er aan kuit schieten gedacht worden?)
Julia inspecteert het voor ons.


Afgelopen weekeinde, toen het zo heel erg warm was,
had ze hier haar kamp opgeslagen:
je kunt de hele tuin overzien
en je ligt in de schaduw.
Toplocatie!




Kattenluikjes zijn voor losers,
je meldt je aan de tuindeur,
smekende blik
en ze smelten......
de deur gaat wijd open!



Toch is ze graag daar, waar iets te doen is:
jullie de actie, ik ga er lekker bij liggen. 

Ze is een prettige huisgenoot,
*aanhankelijk, maar geen schootzitter,

*spelen door je alleen met je voorpootterwijl je op een traptree ligt -
(je gaat toch niet als Gekke Gerrit door de kamer rennen!)
*is stipt over etenstijden (ingebouwde wekker)
*Vachtonderhoud is eenvoudig:
de staart en de bef doen we met een grote mensen kam
vanwege klachten over het binnenbrengen van allerlei
takjes, lijsterbesvruchtjes e.d.
Ook de buik kan ik daar (voorzichtig) mee doen. 



Het is een prima jaar geweest, dat jaar met Julia!














3 opmerkingen:

Marguerite zei

Ook hier zijn we gek op deze puzzels. De laatste nieuwe is net af.
Heerlijk zo'n eigenwijze kat.

Elizabeth zei

Lang geleden dat ik heb gepuzzeld, maar o wee als ik begin...
Poezen? Voor mij bestaan er geen heerlijker beestjes...
Leuk om even mee te genieten met de bijzonderheden van Julia!

Anny zei

Julia is gewoon een geweldig kattenbeest. Ze heeft het prima voor elkaar. En met zo'n mooie vacht duik je natuurlijk niet de vijver in...
Ik weet nooit welke puzzel ik zal nemen... en sta altijd lang te aarzelen. Op dit moment heb ik er geen tijd voor. Maar ik doe het graag.