woensdag 26 juni 2019

Dankzij de warmte (en Maarten)



Dankzij de warmte zitten we lang buiten..
en ook veel binnen, in de koelte.
Dit weekeinde hebben we in Friesland enthousiast meegeleefd 
met de enorme prestatie van Maarten van der Weijden.
Die Elfstedentocht zullen we nooit vergeten!
Dat betekende wel, dat de lifestream van Omrop Fryslân
van uur tot uur gevolgd werd - wat weer zorgde voor
heel wat progressie in het breiwerk. 



Nu Maarten gelukkig goed aangekomen is ( en het enorme bedrag van 5,1 miljoen
euro opgehaald heeft), kunnen we weer een beetje bijkomen met een koelere dag. 



Vanochtend zei Aapje,dat hij wel wilde showen!
De sjaal mooi om zich een gedrapeerd, dat hij klaar voor de foto. 
Het is een heel eenvoudig patroon: je breit alleen maar recht en meerdert
aan beide kanten. Een paar banen eenvoudig kantpatroon,
in het midden een paar steken samenbreien, een aap kan de was doen!
Toch ben ik nu zover, dat het patroon a-symmetrisch wordt. Op ingenieuze manier
krijgt de sjaal nu een andere vorm. Ik verklap niet, hoe het zit....

Ik kocht het garen bij Kleur en Draad,  op de jaarlijkse Wolmarkt in Joure.
Ohh, ze heeft zulke mooie hand geverfde wol!
Ik ben helemaal wég van deze kleurtjes - zachtgeel en roze, maar dan ook fel oranje.
Daar word ik heel blij van. 
toen ik het garen bij haar kocht, kreeg ik het patroon van Andrea Mowry er gratis bij. 


1 opmerking:

kaneeltje zei

Je sjaal doet mij qua kleur aan een suikerspin denken, zal vast komen door het zomerse weer!
Wat een heerlijke kleurencombinatie!