dinsdag 21 juli 2020

Huiswerk met een uitstapje








Elke dag maak ik een pagina in mijn “gluebook”,
soms passen ze mooi bij elkaar. Ik heb nooit een plan - 
het is rommelen door de restjes op mijn werkblad en soms 
is er een “ontdekking” van knipsels.






Vorige week was er een uitstapje: voor het eerst sinds vorige herfst
een shoppingtripje met vriendin.
We hebben allebei de zorg voor een bejaarde moeder, 
dus extra voorzichtig geweest.
Harlingen leek een goed idee: heerlijke winkels en erg veel buitenlucht....
Het koffertje met het haakwerk, mijn gluebook -
klaargezet voor
show en tell in de auto op het parkeerterrein bij de haven.
(schrik je je te pletter van de veerboot, die toetert bij vertrek)

En toen we in de winkelstraat 3 winkels hadden gehad,
 liepen we al te sjouwen:
wát een leuke dingen verkopen ze daar!


Ik ging, na jaren meekijken bij haar aanschaf van serviesonderdelen,
eindelijk overstag: twee bekertjes voor de Fries/Hollandse koffie thuis.


En is dit niet een geweldig boekwerk? Gemaakt van Loktapapier in Nepal,
daar kan ik wel een tijdje pagina’s in maken.


Ik ben zeer goed geslaagd - ook nog cadeautjes en een mooie
kaart voor komende verjaardagen.

Heerlijk bijgepraat, gelunched op een terrasje,
gevels gekeken (en mensen....).
Topdag!

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat heerlijk om na zo lange tijd dit uitstapje te kunnen maken...
Ik zit bijna te kwijlen bij al die mooie spulletjes!
Enne... ik heb me ook al 100 keer voorgenomen op ook zo losjes met papier aan de slag te gaan na het zien van jouw pagina's.. En iedere keer gebeurt het toch weer niet...

Mevrouw W. zei

Je maakt echt mooie dingen en hebt een hele goede smaak. Ik kan echt van je foto's genieten!

Marguerite zei

Ohh heerlijk om weer eens lekker te shoppen. Sinds corona eigenlijk nergens meer geweest.
Als ik de Poolse mokken en de kaart zie ben je in mijn favoriete winkel geweest. Zoveel moois en moeilijk kiezen

Anny zei

Tja, die bejaarde moeders houden ons wel van de straat! Wat leuk dat je de Bunzlau mokken hebt gekocht. Ik begon ook zo. Jaren gelden alweer. En nu heb ik een heel servies. Bovendien stak ik mijn moeder aan. Die begon ook te sparen. En ik hoor zo vaak oh, wat ben ik blij dat ik dat toch nog gedaan heb. Na jaren was haar trouwservies helemaal gedecimeerd. Als we nu even weggaan waarderen we dat wel veel meer, denk ik. Even naar de boekhandel voelt als een echt uitje. Trouwens AH ook.
Ik bewonder je doorzettingsvermogen om iedere dag een blad te maken. Wat zullen er op je werktafel veel kleine stapeltjes "schatten"liggen.

In de weer zei

Je kunt weer lekker even vooruit met dat papier.
Mooie mokken trouwens.

hendi Zikri didi zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
miekequilt zei

s nu weet ik het zeker: binnenkort gaan we naar Harlingen. Even googlen naar al die leuke winkels. Wat ben je toch goed geslaagd.