woensdag 19 juni 2019

Vakantiewerkjes


als je op Youtube terecht komt.... 
vind je van alles!
Dit is het resultaat van een filmpje over het creatieve gebruik van enveloppen.



Je neemt een lange envelop,  plakt hem dicht en snijdt/knipt een smal strookje
van de bovenkant. (dat wordt zo een ruimte om iets in te schuiven).
Van de tweede, even lange envelop , snijd je twee stukken af.
Ik deed eentje van 8 cm.en van 9 cm. gesneden.
Het middenstuk van deze envelop kan dan weg, is niet nodig. 

Dan plak je beide envelopstukken aan de grote envelop.
Dat is heel eenvoudig met de beide flapjes,die er nog aan zitten
omdat de envelop niet dichtgeplakt was.
Zo krijg je al de bovenstaande situatie, (met open bovenkantjes)
maar het moet natuurlijk 
nog opgeleukt worden.

Dat doe je door stroken papier op maat van je beide "zakjes"
te snijden en die om de envelopdelen te plakken. 
Daarna is de binnenkant van de grote envelop  met bijpassend papier afgewerkt.





Dit werkje is een variatie: ik vond in mijn voorradendoos
nog een lange envelop en twee kleinere.
ook hier weer: de grote plak je dicht en de voorkant beplak je met
een mooi stuk papier. In dit geval zorgde de dame voor het thema.

Van elke envelop snijd je één kant af: bij de linker deed ik de bovenkant,
bij het rechter exemplaar werd het de zijkant. Weer de flappen gebruiken
om alles aan elkaar te plakken.
Met een garenklosje tekende ik de greepjes om uit te knippen. 

Dan ga je rommelen in je voorraden en zoekt bijpassend papier en
versieringen. Ik heb papierkant (waarschijnlijk ooit eens bij de Action gekocht)
 en collagevellen (de foto van het meisje) gebruikt. 



De inhoud van alle opbergzakjes: 
een familiefoto, een kaart uit Hotel Metropole op Capri (ook een collagevel)
en een kaart met 
harten en hun betekenis.

Deze kaart kocht ik op een ansichtkaartenbeurs. 


Je zou dit soort werkjes kunnen gebruiken om iemand lieve berichtjes
en misschien tegoedbonnen voor een middagje weg, high-tea of iets dergelijks
te geven. 
Je kunt het ook een een journal plakken...

Ter afsluiting is hier (klik) waar je het originele filmpje kunt bekijken.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Een leuk knutselprojectje! En het is heerlijk als je zoiets in voorraad hebt liggen, want als het moment daar is hoef je het alleen maar te pakken...

Truus zei

Mooi is dit geworden!
Deze was ik nog niet tegen gekomen op you tube.
Heerlijk om zo bezig te zijn en een paar op voorraad te hebben want het is een mooi idee om dit voor cadeaubon of geld te gebruiken.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe