maandag 17 juni 2019

Hartjes maken



De hartjes, die ik maakte zitten in hun eigen hoesje gemaakt van
oude kaartjes. Eentje uit Vt Wonen (links), een reclame kaartje voor een garenabonnement
(midden) en een kaartje, ingesloten bij een Amerikaans blad - kun je insturen voor een abonnement.
Alle drie geven ze een beetje stevigheid aan de genaaide en geplakte voorkant van papier.


Voor het maken van hartjes begin ik met het leeggooien van een restjesbak
(ja, ik heb ze op kleur ;-)) - dit is de geel/paarse)
Verzamel allerlei stofjes, net wat je op dat moment aanspreekt.



Hier heb ik een luierinleg velletje gebruikt. Bij de vorige hartjes
heb ik een stukje ongebleekt katoen gebruikt. Even wat steviger dan 
het inlegvelletje. 


Zoek daarna bijpassende kleuren garen en begin heen en weer te stikken
over je lapje. Siersteken, gewoon recht, zigzag alles is leuk.
Dit is het moment om de steken van je naaimachine uit te proberen.
Vergeet niet om ook met goud/zilver of verloopgaren te spelen.



Als je tevreden bent, leg je een mal op je lapje en tekent het om.
Je kunt je hartje neerleggen zoals het je uitkomt, het gaat niet rafelen.

Wat ik hier niet gedaan heb, maar wel zou aanvullen: zoek stukjes tule,
velours of glitterstof en gebruik dat in een extra laag. 
Als je hartje uitgeknipt is,zoek je er een achterkant en eventueel
nog een vullaag bij. Nu ga je met borduurwerk en kraaltjes/pailletten
je hartje extra mooi maken.

kom ik nog op terug...

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wow.. dat is gaaf! dat is gewoon spelen... Dat ga ik ook eens doen, samen met een vriendin. Bedankt voor je top-idee!

miekequilt zei

Wat leuk! Ik houd erg van dit soort werkjes. Misschien is het een tip om de stofjes op plakvlieseline te leggen. Dan strijken en alles ligt meteen vast. Ik ga het meteen deze week uitproberen.