zondag 30 juni 2019

Experimenteren





Vorige week had ik de gelegenheid om Action naar papier te kijken. Ik vond een paar mooie
blokken stevig papier om mee aan het werk te gaan. Het linkerblok op de onderste foto heeft
dezelfde heerlijke snoepjeskleuren als mijn breiwerk. 
Ik gebruikte er een paar om een cadeautasje mee op te leuken. 
Hier (klik) vind je het filmpje van youtube. 



Na het tasje vond ik nog een heel ander filmpje (klik), wat me ook erg aansprak.
Na wat snuffelen in de voorraad vond ik twee dezelfde enveloppen, waar ik een profmodel
mee gemaakt heb. Ik vond vooral het idee om delen op de envelop te naaien interessant.
Het is heel eenvoudig, ik heb al vaker op papier genaaid. Je moet alleen de naald vervangen
als je later weer met stof werkt, want hij wordt  er snel stomp van.
Daarna ook nog het geheel insmeren met lijm.... dat wil ik wel eens zien!


Ook goed te doen, het geheel wordt er steviger van.





In één van de Action papierboeken zitten beeldige uitdrukfiguurtjes,
die komen meteen van pas...



Ik ben begonnen aan een tweede, daarvoor gebruik ik witte verpakkingszakjes,
waar ik de flapjes van een paar andere envelopjes aangeplakt heb. 

Dat vind ik het leukste: de eerste keer proberen, wat er in het filmpje gezegd wordt.
Daarna losgaan met je eigen materialen (altijd uit de voorraad, altijd nét even anders).

Er schijnen nog andere themablokken te zijn. Eens kijken, wanneer ik nog een keertje
bij de Actionwinkel kan langsgaan. 



4 opmerkingen:

Marguerite zei

Altijd leuk die Action.
Lukt het jou wel om alleen mee te nemen waar je voor komt?
🤔😀

Anny zei

Bij de Action is altijd wel wat leuks te vinden! Hiet kocht ik hele leuke stempels.
Je mag apetrots zijn op je snoepjeskleurenbreiwerk. Volgens mij gaat het nog knap ingewikkeld worden.
En Maarten: vorige week stond de lifestream van omroep Friesland bijna de hele dag aan. Wat een prestatie he.
Die fimpjes bewaar ik even. Ik kan op m'n iPad niet inloggen op mijn blog. Iedere maandag doe ik de administratie. En jouw blog staat nu gewoon op het lijstje om om te reageren. Wat doe je leuke dingen. Oh, ik moet nodig nog even langs de Action....

Elizabeth zei

Wat is dit weer leuk! Ach ja, die Action.. daar ga je eigenlijk nooit me lege handen naar huis!

Truus zei

Leuk is dit en dank je wel voor weer een geweldige tip.
Ga het zeker uitproberen.
Als we action toch niet hadden!
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe