vrijdag 27 januari 2023

Op de werktafel….




Strijkplank/werkblad
soms het één, dan weer het ander.
Gisteren kreeg ik een tasje aangereikt:
“ quilt je nog? Neem dit maar mee”.

Kijken kan altijd, natuurlijk.
Blijkt het allemaal zijde te zijn en zulke mooie kleuren...
Restanten, dat is extra fijn: dan heb je vreemd gevormde stukjes.
Heerlijk om te gebruiken bij de slow stitching werkstukken.


 En dan de “echte” werktafel: het Stitch Camp werkstuk 



De geborduurde reep heeft zijn definitieve plek gevonden
op een ondergrond van Paapjestof en een wollen lap in bruin. 




het is zó verslavend om te blijven aanvullen met allerlei steekjes 
en er kunnen nog wel meer kraaltjes op.

Nu is het plan om met borduursteken een overgang te maken naar de ondergrond.

Intussen nadenken over de rest van de stof: weer een strook maken?
een andere vorm knippen?
Genoeg materiaal om nog een tijdje verder te experimenteren.

Intussen kreeg ik een tip om eens op deze site (klik) te kijken.
Ge-wel-dig werk! Hoe Sally dit allemaal maakt, zie je
in het filmpje over ontstaan van het prentenboek My Bed (klik).
(die Sally heeft ook een heerlijke werktafel).



Ja, dit is ook een werkblad.

Hier ligt mijn toezichthouder...

stimulerend aanwezig en altijd in voor een knuffel.



5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat wordt het MOOI! Je hebt het echt in de vingers hoor. Wat fijn om zo te kunnen werken. Ik snap wel dat je hier zoveel plezier aan beleeft. Mooie kleuren en materialen, mooie steken. Echt geweldig!

anneke broos zei

Dag Irene.naar aanleiding van jouw kijktip van Salley,denk ik dat ,,the fabric of meditation,,jou ook wel aan zal spreken.
Zo kom je van het een naar het ander en we genieten van alles wat er gemaakt wordt.

Elizabeth zei

O wat heb je geboft met dat tasje, echt iets voor jou! Die vormen zijn natuurlijk extra leuk...dat snap ik.
Wat is je geborduurde reep mooi geworden! En ik keek even bij Sally... nou, dat is een talent. Schitterend wat ze maakt!

conny's quilts en creaties zei

Dat stitchcamp past echt bij jou. Wat ziet het er al mooi uit. Heerlijk om aan door te werken.

conny's quilts en creaties zei

Ik ga deze week de link verder bekijken, wat ziet dat er prachtig uit.