dinsdag 7 februari 2023

Geluksmomentjes

 


Als je breiwerk naar je zin wordt:
links een oudere uitvoering, rechts het lopende werkstuk.
Ik heb dit patroon al meerdere keren gebreid met
het mooie Tahiti garen van Schachenmayer.
Dat lange kleurverloop is hier heel geschikt voor.
Het kleurverloop van de rechtse sjaal ligt vrij dicht
bij elkaar, er was niet anders meer in de uitverkoop van
de plaatselijke wolwinkel.
Ik twijfelde er over, maar het komt toch goed. 

Nog een geluksmomentje: 
een stapel oude tijdschriften...
In dit geval oude nummers van Daphne's Dairy.
Al eerder eens mee bezig geweest, toen was het rechthoekig. 




Stevige omslag en dan de pagina's vullen.




Vorige week vond ik deze manier op Youtube: met een 
extra strookje tussen voor- en achterkant krijg je
een echt boekje. Dan die oude nummers erbij en 
plaatjes zoeken om de pagina's op te sieren. 

Lekker in het atelier, waar de zon heerlijk binnen schijnt. 
Geef mij een stapel oude tijdschriften en ik ben he-le-maal
in mijn element.


3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Prachtig breiwerk, Irene. Die verloopbollen doen het bijna altijd goed.
Maar mijn oog werd al snel getrokken naar je mooie boekjes!
Heerlijk als je een paar van die oude tijdschriften vind.
Ik zie ze in de kringloopwinkel maar zelden. Maar ik heb niet te klagen hoor, want ik heb gewoon een stapel liggen hier. Soms weet ik niet wat ik er mee aan moet. Aan de ene kant zonde om in te knippen, maar altijd bewaren heeft ook geen zin.
Werk jij vanuit een thema in zo'n boekje, of meer op kleur?
En ik zie ook stiksels van de naaimachine...
Wat bedoel je met dat extra strookje tussen voor-en achterkant?
Ik geloof dat ik echt enthousiast begin te worden :)

conny's quilts en creaties zei

Alweer wat mooie projecten. Heerlijke sjaals. Leuk die oude bladen, echt iets voor jou om er wat moois mee te maken

miekequilt zei

Wat is het toch fijn om een creatieve hobby te hebben hè. Met papier heb ik niet zoveel, maar ik vind het wel geweldig leuk wat je allemaal maakt. En dan die sjaal: ik vind hem echt prachtig worden.