dinsdag 17 januari 2023

Op Stitch Camp


Via TextileArtist.org doe ik sinds gisteren mee aan hun Stitch Camp. 
De lessen worden gegeven door Gwen Hedley. 
Zaterdag kregen we alvast de materialenlijst met een uitleg. 
En dan begin het uitzoeken:




De eerste opdracht was om twee stukken van de lichte stof te bewerken

Het ene lapje vol werken, bij de tweede moest de ondergrond nog zichtbaar zijn.



Ik ben nog niet zo tevreden over het resultaat,
maar "alle begin is moeilijk " zullen we maar zeggen. 
Je bent bezig met takjes, de zijkant van een oud pasje,
een oude dop om rondjes te maken en zelfs een vork
en wattenstaafjes. 
 



Vandaag is het dag twee: selecteren en knippen.
Vier stukjes selecteren en die zo neerleggen, dat je
verbindingen ziet ontstaan. 


Daar ligt mijn setje, klaar voor morgen. 
Ik ga ze nog, zo onzichtbaar mogelijk, aan elkaar zetten 
en dan afwachten, wat er morgen gebeurt. 
Spannend!

https://www.textileartist.org/ stuurt  elke week een interessante nieuwsbrief.
Als je het Engels een beetje beheerst, is het de moeite waard om te lezen. 

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke workshop. Ik zag het al bij Conny en ik ga zeker volgen wat jullie doen. Wat fijn om zo bezig te zijn met onze hobby. Op de tijd en moment dat je er aan toe bent lekker met draad en lapjes bezig zijn.
Voor de Steekproeverij van het Quiltersgilde hoefde je geen lid te zijn hoor. Jammer dat je het niet wist, maar dan had je nog meer te doen gehad. En ik denk dat jij ook wel graag iets zelf verzint.

conny's quilts en creaties zei

Dat is ook al een mooi begin Irene. Mooie kleuren en na de volgende stap zul je zien dat het allemaal steeds meer bij elkaar komt. (Ook al ben je minder tevreden over het verven) t komt echt goed

Elizabeth zei

Fijn om zo bezig te zijn en de dingen groeien onder je handen. Combineren, afwegingen maken... iets heel nieuws ontdekken... Heel leuk!

Annet zei

Een mooi begin, veel plezier met het borduren!

In de weer zei

Die zijn ook mooi, ik zag het op andere blogs ook al dat men er mee bezig was. Ben benieuwd hoe het verder gaat, succes !

moekequilt zei

Ik vind het hartstikke leuk worden. Het maakt natuurlijk niet uit hoe je werkt, je hebt alweer wat geleerd en leuk verwerkt. Natuurlijk bepaal je zelf hoe je verder gaat. En tja, lapje op lapje is echt wel jouw ding. Komen er nog meer lessen?