woensdag 18 februari 2009

"Morning has broken" dl. 2



Het gaat altijd op dezelfde manier: ik begin op tafel met bakjes door te kijken, daarna verder op het werkblad uitsorteren. Dan leg ik dingen uit op de gronden en ga neerleggen/schiften en schuiven.
Ik ben weer wat verder met het quiltje: eindeloos geschoven met stukjes meubelstof in alle tinten groen en blauw.





 Dit is het geworden. De blauwe is tamelijk donker, misschien maak ik het randje wat smaller. Er komt waarschijnlijk ook nog wat borduurwerk bij. Er zit nu een strookje papier op gespeld. Hier komt de titel: "Morning has broken like the first day", gezongen door Roger Whittaker.





Vandaag kwam het nieuwe nummer van Quilting Arts.





 Wat me vanmiddag al opviel was het werk van de Zweedse quiltster Ulva Ugerup. Ze heeft geen eigen site, helaas. (veel te druk met quilten!!). Wel is er nog iets te zien op de site van QA zelf:  www.quiltingarts.com/qamag/online_extra/37/ugerup.html Iemand met een eigen stijl: kleurrijke lapjesondergrond met veel handborduurwerk.  Ze is een tijdlang bibliothecaresse geweest, vind ik leuk om te weten. Ze werkt veel met portretten (van schrijfsters maar ook van haarzelf) en heeft een groot gevoel voor humor.



Geen opmerkingen: