zondag 22 februari 2009

Handwerbeurs Zwolle 2008





Niet zo'n grote buit als vorig jaar, maar het was heel gezellig. Ik heb me deze keer meer op de wol gericht en daar was een enorme variatie in te krijgen. Mijn moeder wil graag, na een heel geslaagd project met Noro wol, weer iets moois voor een vest. Ik wil graag een werkstuk voor 's avonds op de bank. Dat moet een kanten omslagdoek worden. Leuk om mee bezig te zijn, als mijn man 's avonds de kogels door de kamer laat vliegen (als hij naar zijn favoriete serie kijkt).

De zachtgroene wol op de foto komt uit Estland. Ik vind het een prachtige kleur. Alsof het met plantaardige verf geverfd is. Ik kocht het bij Astrid's Dutch Obsessions uit Zwolle   Hier zie je de verschillende garens. Ik kocht de streng Evilla, mijn moeder 3 bollen Kauni EX met verschillende kleuren in een bol. Prachtig materiaal, 400 m. op een bol. Raakt nooit op!

Bij de Kettingkast kocht ik de grote vis, het hartje, de zilveren haak (een boekenlegger waar je kralen aan kunt hangen) en nog een klein zilveren visje. Ze had ook een geweldige kollectie delfts blauwe kralen. Helemaal in op het moment  www.dekettingkast.nl/html/parels.html . Je ziet ook heel veel stofjes in de "Holland" trend . Het kleinkind van m'n collega ligt, pasgeboren, al in blauwe/witte/tulpen sferen.

Andere mooie garens? Jazeker! Geitenwol en brandnetelgaren, garens afkomstig uit de hele wereld in prachtige kleuren en uitvoering. Bij een paar quiltwinkels viel me de trend in landelijke stijl op. Lieve poppen, beesten,schattige naaldenboekjes en hangers, alles in zachte tinten als of het in de thee of koffie gelegen heeft. www.jookieswinkel.nl/

Er was zoveel te zien: linnen uit Duitsland, Quiltersgilde, Textiel Plus, workshops in allerlei technieken. Je kunt er de hele dag rondkijken, praten en meedoen met workshops.
www.handwerkwereld.nl een site met heel veel informatie over allerlei handwerkonderwerpen.

Geen opmerkingen: