Posts tonen met het label Duikvlucht. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Duikvlucht. Alle posts tonen

woensdag 6 februari 2013

Quilttentoonstelling Lemferdinge

Opening_lemferdinge

Vandaag is onze tentoonstelling geopend door Ria van Els-Dubelaar. Ria is bekend van haar winkel Zijdar uit Franeker. Per 1 december is de winkel/groothandel verhuisd naar Heemskerk (zie de website www.zijdar.nl/shantoeng/) . Ze heeft twee prachtige boeken geschreven, nl. "Dutch Felt - Vilt in Beeld" en "Dutch Quilts - Quilts in Beeld". Prachtige fotoboeken over kunstenaars en hun werk, heel inspirerend om door te kijken.
De tentoonstelling is kleurrijk en afwisselend: werkstukken met organza, tyvek en kraaltjes. Prachtig patchwork op creatieve manier gebruikt. Het groepswerkstuk van doorzichtige witte vierkantjes, elk vierkantje anders. Ons portret in een lijstje als een visitekaartjes aan de wand. Grote en kleine quilts wisselen elkaar af. Het valt me op, dat je per quilt meer tijd nodig hebt. Er meer te zien aan het werkstuk. Een verschil met drie jaar geleden. Er zit diepgang in de werkstukken. Door mijn afwezigheid van een paar maanden heb ik meer afstand gekregen, waardoor ik een beetje als buitenstaander naar het werk kan kijken.

Doorkijkje_lemferdinge_2008


Pronkrol_lemferdinge_2008

Hier zie je nog een stukje van de ruimte met z'n prachtige houten steunpalen. Op langste van de balken hebben we de pronkrol vastgezet. Duidelijk zichtbaar zijn de spreekwoorden met tussengevoegde pagina's die door de exposanten gemaakt zijn. De expositie is tot en met 4 januari as. geopend op vrijdag, zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Op Tweede Kerstdag gesloten. Toegang is  2,-- euro.

zondag 21 september 2008

High tea Duikvlucht 1-2





Gisteren was de eerste bijeenkomst van de Duikvlucht 1-2 groep na de zomer. Eerst weer eens gezellig bij elkaar zijn was de bedoeling. Eén van de leden had de locatie beschikbaar gesteld. Haar mooie huis met een grote tuin was de perfecte achtergrond voor de high tea. We hadden allemaal iets meegenomen. Op de foto's is het resultaat te bewonderen compleet met Wedgewood servies. Bij zo'n gelegenheid heb je dan ook de morele "verplichting" overal van te proeven!

Er was van alles uitgestald te beginnen met sandwiches op de eerste schaal, daarna andere hartige dingen. Zoals hartige taart, wraps en gevulde eitjes. Een schaal met garnalen, zalm en haring. Daarna scones en broodjes met kaneel en suiker. Hierbij natuurlijk zalige jam en lemon curd. Het laatste stuk bestond uit soesjes, gevulde wafels, cake, bonbons en cocoskoekjes. En natuurlijk lekkere thee.... Uit Frankrijk meegebracht, beeldige kleine buideltjes sinaasappel en witte thee. Er waren nog een paar, maar ik weet de naam daar niet meer van.