vrijdag 22 oktober 2021

Is dit wel verstandig?

 





Hoe verstandig is het om een engeltje vast te binden? 
Ik naaide haar vast aan een hangertje op haar rug,
maar daarna bleef mijn borduurgaren steeds achter 
een beentje of vleugel hangen. 
Het is maar een dun lintje, maar toch
kreeg ik er gisteren, bij de Quiltgroep, een opmerking over.


Engelen hoor je niet niet vast te zetten....
Het zal toch geen ongeluk brengen?




In dezelfde bijeenkomst hebben we nog wat dingen
van onze overleden quiltvriendin door handen gehad.
Een oud project - een Japans quiltje, heb ik mee gekregen.
Beeldige stofjes in een mooi kleurenschema.

Ze passen wel bij  die kattenpaneeltjes.
Schuiven met restjes, het zou best bij elkaar kunnen, 
misschien ook weer een boekje?




Het vrouwtjes werkstuk vordert ook langzaam maar zeker.
Uit de erfenis kwamen die schattige witte bloemetjes.
Perfecte ervoor!
Daarna bedacht ik de versiering aan de bovenkant:
goudkleurige organza, vastgezet met machinestiksel.

Met alle buien, die overtrekken (gisteren 33 mm ), ga ik vandaag 
verder in mijn atelier. lekker afwisselen tussen
de verschillende werkstukken.
Misschien toch de engel los maken als het borduurwerk af is?

4 opmerkingen:

Marguerite zei

Prima weer om in je atelier te zitten vandaag.
Het engeltje nog maar even vast houden anders vliegt ze weg

Elizabeth zei

Tja, misschien moet je het maar aan het engeltje zelf vragen... Ze heeft daar natuurlijk wel een heel mooi plekje op het werkstuk!
Heerlijk om zo bezig te zijn met je stofjes en te komen tot een creatie die je bevalt.

Anny zei

Gisteren was het erg mooi weer maar vandaag is het weer heerlijk binnenspelen! Het ziet er allemaal goed uit hoor. Dat engeltje is lief! Misschien als laatste vastzetten? dan kom je niet meer in de knoop met de draden.

miekequilt zei

Geweldig!! Wat een mooie werkjes ontstaan er steeds weer bij jou. Ik geniet er iedere keer weer van zoals je alles bij elkaar brengt.