dinsdag 26 oktober 2021

Boeken tips

 

Voorpret: Jenny Colgan is bekend, daar heb ik al meer van gelezen.

Lorna Cook en Juliet Blackwell ken ik niet, heel benieuwd.


Cady Drake is fotografe, dol op draaimolens. Voor een opdracht  gaat ze naar Parijs om daar alle draaimolens te fotograferen.
Ze komt tot de ontdekking, dat de bouwers ook eentje gemaakt hebben,
die nu in een bouwvallig kasteel staat.
Een oude foto brengt haar op het idee er heen te gaan
om het te onderzoeken.
Dat was genoeg om er eens lekker voor te gaan zitten: heerlijk verhaal!
Het verhaal van nu wordt afgewisseld met het verhaal ten tijde
van de Tweede Wereldoorlog.
Ik kan geen Nederlandse vertaling vinden, helaas. 


Daarna kwam ik weer in de Tweede Wereldoorlog terecht,
deze keer in Engeland. Daar zijn inwoners van hele dorpen gedwongen
hun woonplaats te verlaten. Er werden Britse en Amerikaanse soldaten gehuisvest,
in afwachting van de invasie.
Er werd beloofd, dat men, als alles weer normaal was, weer terug zou komen.
Maar helaas is dat vaak niet gebeurd.
Het ene deel speelt in 1943 in het dorpje Tyneham, de dagen voor de evacuatie.

In 2018 ziet Melissa in het museumdorp Tyneham een intrigerende foto
van de Lord en Lady van het dorp.
Ze besluit meer te weten te komen over de vrouw - wat is er verder met haar gebeurd?

Lijkt een luchtig verhaal, maar hier is sprake van huiselijk geweld en dat
vond ik aangrijpend. Korte hoofdstukken, steeds aangegeven in welk jaar je zit. 

The Forgotten Village - Lorna Cook heet in het Nederlands: Het vergeten dorp.




Nu is Jenny Colgan  - Eindeloos dichtbij aan de beurt. 
Dit is het derde deel uit de Happy Ever After-serie.
De eerste twee vond ik leuke boeken: Schotland, bibliotheken, landelijk -
hoe leuk is dat....
Dit derde deel gaat over een huizenruil tussen  Londense Lissa en 
de Schot Cormac. Ik ben benieuwd!

2 opmerkingen:

Anny zei

Als fan van Jenny Colgan ga ik niks verklappen. Maar ik heb ervan genoten. De andere schrijfsters ken ik niet. Altijd handig voor het lijstje.

miekequilt zei

Hoera, weer wat titels voor op mijn lijstje. Ik ken de schrijfsters niet, leuk om straks te lezen.
Fijn weekend !