maandag 4 oktober 2021

Dierendag 2021



Vanochtend wandelde ik langs de peuterspeelzaal.
Het was heerlijk zonnig weer en de kinderen speelden buiten.
Even kijken, natuurlijk...
en meteen werd ik op de hoogte gebracht van iets belangrijks±
"het is Dierendag vandaag".

Er was een konijntje om te aaien maar zijn poes was niet mee geweest
naar school: "dat vindt hij niet leuk".
Daar waren we het ook wel over eens: een poes vindt het thuis veel fijner....

Thuis gekomen aaide ik mijn Poes maar eens over haar kop...
Geen schootzitter, maar 's morgens om 5 uur meldt ze zich altijd:
spinnen en knuffelen met het vrouwtje:
"houd je in de gaten dat de wekker bijna gaat?" (6 uur).
Dan gaat ze meteen naar buiten.

De tuin is haar domein - ze is er bijna de hele dag.
's Avonds tegen 9 uur halen we haar binnen.

Vorig jaar had ze nog plannen om alleen op vakantie te gaan,
wat inhield, dat ze uitgebreid de buurt is gaan verkennen.
Wat een gedoe om haar weer bij huis te krijgen!
Eindeloos verstoppen onder de camper van de buren
of in de voortuin. 
In de schemer (en met de lenzen al uit) vind je een grijze kat
niet zo gemakkelijk.
Toen heeft ze wel door gekregen, dat het Vrouwtje
één principe heeft: poezen horen 's nachts binnen te zijn!

Dit jaar bleef ze lekker in de tuin met kleine uitstapjes naar 
de buren. Keurig op tijd weer terug, en verder vooral om de vijver
scharrelen en lekker onder de struiken liggen. 

Hier  kun je nog eens lezen over de eerste tijd. 

We zijn heel blij met elkaar....



 

2 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Bij die van ons is het juist andersom: die ligt de hele dag binnen te slapen en 's avonds gaat hij naar buiten. Meestal is hij alweer terug thuis als ik 's morgens opsta.

Elizabeth zei

Mooie Julia..., je ligt daar als een prinses! Ik zie een eigenzinnig snuitje, maar fijn dat je nu zo goed naar het vrouwtje luistert...
Ja, bij ons is het ook andersom. Overdag slapen (sinds kort weer binnen) en 's nachts gaan ze zelf naar buiten en hebben ze zo hun eigen feestjes geloof ik. We hebben een kattenluik met chip herkenning en dat vind ik ideaal...