dinsdag 29 september 2020

Werkoverleg - zie je het thema verschijnen?



 Gistermorgen was het tijd voor werkoverleg: 
Julia en ik zijn eerst een hoekje op zolder gaan inrichten.
Het bankje is nét gemaakt door ActionMan. Eigenlijk voor de tuin,
maar nu eerst voor binnen.
Ik kan al mijn planten mooi bij elkaar zetten en meteen
een hoekje maken met oude familiestukken.
Er hangen merklappen, het doopbewijs van schoonmoeder en
een paar bijzondere borden. 
Ik vind vooral het ingelijste "diploma" van mijn schoonvader.
Hij heeft 40 jaar gewerkt, als touwslager, bij Lankhorst  Touwfabrieken in Sneek.
Een échte touwslager, die dan in een lijnbaan loopt. Die man is vast
in die 40 jaar een keer de wereld om gelopen...
Zo zag de lijnbaan er, heel vroeger, uit.


In het Zuiderzeemuseum hebben ze nog een lijnbaan(tje), 
waar je meer te weten kunt komen over het werk van de touwslager.
ActionMan kon haar nog wel een paar dingen vertellen....

Tevreden over mijn nieuwe plantenhoekje verhuizen Julia en ik naar
het atelier om het werk aan het Slow Stitching boekje te bespreken. 



Ik leg de pagina's op een rijtje - het gaat wel de goede kant op:
de pagina's worden aangevuld met borduurwerk en restlapjes.




Dit zijn borduurwerkjes voor de voorkant van het boekje. 



Helaas is mijn collega niet meer zo bezig met het werkoverleg:
een zacht gesnurk stijgt op uit het bakje met zijderestanten.


Gelukkig zie ik zelf nu wel een thema ontstaan!





3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Je collega is een slaapkop... Maar je kunt nu wel ongestoord doorwerken! ALs ze maar een doosje of bakje hebben om in te kruipen.
Dat boekje gaat heel mooi worden! En je nieuwe thema wordt misschien wel (familie) herinneringen...

Marguerite zei

Wat gezellig zo'n hoekje.
Ik had in het oude huis een wand met oude foto's. Hier zijn de muren nog kaal. Saai hoor!
Je boekje word leuk.

miekequilt zei

Heerlijk hé, je eigen werkplek. En je collega denkt lekker met je mee. Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken, het wordt vast iets heel moois. En je Rolodex vind ik trouwens ook leuk.