vrijdag 25 september 2020

Genieten van de herfstsfeer




Eergister werd het ineens even héél mistig,
toen het weer optrok was de tuin prachtig versierd 
met glinsterende spinnenwebben.
Het duurde maar een paar minuten.
maar het is typisch voor de herfstperiode. 


Op mijn werkblad liggen de pagina´s voor mijn Slow Stitched Journal,
het is nog een beetje rommelig. Nog geen eenheid, hoewel ik er met
plezier aan werk. 



Niet alleen pagina´s maken, maar ook deze kleine borduursels.


Boven dit werkblad hangen deze twee oudere werkstukjes  -
onderdelen van een quilt, die niet naar mijn zin was.
Ten einde raad, in stukken geknipt en deze twee zijn
zelfstandig verder gegaan. 




Ook toen was ik al met slow stitching bezig..
willekeurig borduren, ondergrond opvullen.

Terwijl ik werk denk ik na over de term
"slow stitching" - wat versta je daar nu onder?
Langzaam borduren is niet iets, wat je besluit te doen: 
hoe borduur je dan snel en wat doe je dan?
Snelbreien heb ik wel eens van gehoord maar houdt het wel op.
Je kunt tegenwoordig ook met slow cooking aan de gang en
er is vast nog meer mogelijk. 

Voor mezelf heb ik nu wel een idee erover: zonder voor opgezet plan werken,
op een meditatieve manier, kijken waar je werkstukje heen wil gaan.
"Verkeerde" steken zijn er niet - dat geeft je juist een mogelijkheid
een andere kant op te gaan. 
Kenmerk is wel, dat je geconcentreerd bezig bent met één ding tegelijk.



De rolodex raakt steeds verder gevuld, het is een leuk gezicht. 




Een paar pagina´s met quotes. Vooral die over rouw is mooi:
"Rouw is liefde die zijn adres kwijt is".

3 opmerkingen:

Marguerite zei

Word weer mooi.
Ja van de week prachtig al die webben ware kunstwerken van moeder natuur.

Anny zei

Slow stitch is inderdaad moeilijk onder woorden te brengen. Ik heb ook het boek gelezen en ik denk ook dat het meditatief werken is.In ieder geval is er niet een voor opgezet plan.
Mooie kaartjes en ook de losse werkjes zijn heel lief. Ze doen me ook denken aan het werk dat we zagen in de vroege jaren '70 Ik had toen het blad "Bijvoorbeeld"Oh, had ik ze maar bewaard. Toch zie ik ook wel een eenheid in de geverfde ondergrond voor het papierborduren hoor!

miekequilt zei

Wat ben je toch vreselijk creatief. Ik geniet echt van je blog. Slim om die twee kleine quiltjes te maken.