vrijdag 7 juni 2024

Tasje maken



Het idee voor dit tasje komt inderdaad uit het blad Vezel.
Het artikel staat n nr. 3 van 2022.
Ik vond het artikel erg inspirerend en de combinatie
van drie technieken is bijzonder. 

Intussen schiet het hier flink op:


Het breipatroontje is af, stofjes voor
de bovenrand uitgezocht en aangezet.
De voering is genaaid en daar zie je spelden
zitten, omdat ik bezig ben de bodem erin te naaien.


Daarna een koord gebreid en alvast een mooie kraal 
voor het uiteinde gevonden. 
Die blauwe wol is voor een extra picotrandje bij 
de overgang naar het breiwerk. Die mosgroene
rand is zo een wat
gecamoufleerd. 
Een beetje vochtig gemaakt, geblokt en nu staat 
het randje ook een beetje uit. 


tadaahh....
dit is het geworden! 

Conclusie: erg leuk om te maken.
In het artikel staan mooie voorbeelden
met borduurwerk, lijkt me ook een mooie uitdaging.

Nu ik er over nadenk: zou een geborduurde bodem
(in slow stitching bijvoorbeeld) ook mooi zijn?
Haken/breien geeft een soepele bodem, maar
met een lapje heb je stevigheid.
Ik ga er over nadenken....

 

8 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een mooi tasje!
Leuk die combinatie van haken, breien en naaien.
Ja, ik denk dat een geborduurde bodem ook heel goed zou kunnen.
Of, als je echt een stevige bodem wilt, misschien kan je een rond stukje hard kunststof (bv placemat) gebruiken in de bodem?
Veel plezier met het gebruik, het is vast een plezier om het steeds weer op te pakken!

Hannie de Beer zei

Wat leuk de combinatie van verschillende technieken en materialen, ik ga eens kijken of ik het tijdschrift nog heb!

Miriam zei

Prachtig werkstuk en leuk afwisselend om te maken!

Frederika zei

Wat een leuk tasje. Erg mooi om zo diverse technieken te combineren.

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtig tasje. Heel mooie kleuren en heb je gekozen. Nav dat artikel maakte ik er tzt ook een: een gehaakte bodem, een borduurtje en stofje ( bloesje) beiden van de kringloop. Een idee om eindeloos op te variëren.

miekequilt zei

Wat een prachtig tasje. Mooie bijpassende kleuren en ook de voering is mooi!!

Anny zei

Wat een heerlijke boeken besprak je in je vorige blogje. Natuurlijk gaan ze op mijn lijst!
En .. ik bestelde het nummer van Vezel. Zo leuk dat tasje. Dat wil ik ook wel een keer gaan maken. Is Vezel eigenlijk de opvolger van de Spin en verfkrant? Vroeger zo in de jaren 80 leerde ik hier spinnen en plantaardig verven van een mevrouw die de krant oprichtte.

Elizabeth zei

Heel mooi tasje laat je zien! En het lijkt me ook leuk om te maken met deze verschillende technieken. Aan zo'n combinatie zou ik zelf niet snel denken, maar daarom is het juist leuk!
Ik zie nog wel een tweede tasje komen...