zaterdag 23 mei 2020

Vervelen?




"Het is zeker wel een moeilijke tijd voor je moeder?" vroeg iemand.

Ik moest even nadenken over het antwoord:
"Moeilijk?"
"verveelt ze zich niet vreselijk - geen bezoek - niet naar buiten."

Mmmm, ze heeft zelf met haar kennissenkring afgesproken, 
dat er nu geen wederzijdse bezoekjes zijn - maar bellen kan altijd!
En met dit heerlijke weer, kun je ook buiten een praatje maken.

De supermarkt heeft een "ouderenuurtje" ingevoerd. 
Gelukkig is ze een ochtendmens, want dat is 's morgens van 7-8 uur.
"Maar, wat heerlijk, dan kun je rustig je boodschappen doen!"

En wat doen je dan de hele dag?
-puzzelen - de puzzenls van Van Haasteren zijn favoriet.
-tv kijken - wel op de hoogte blijven en België en BBC hebben prachtige 
programma's.
-breien ook - de ene aap na de andere vliegt van de pennen.
Een echte uitdaging, het aapje Jacobus,  eenpatroon van Zijmaakthet.




Er zijn zoveel kleur mogelijkheden!



Toen ik laatst op bezoek was, heb ik de hele bende bij elkaar geroepen
voor een groepsportret.
Nog niet zo eenvoudig - drukke jongens zijn het, hoor.
Vliegen door de flat en zitten op tafels en banken.

Ik geloof, dat er in de afgelopen weken bijna 20 gebreid zijn...
Er moest zelfs een speciale trip naar de wolwinkel gemaakt worden:
geen oogjes meer, de wol voor de gezichtjes was op 
en dan meteen een paar extra kleurtjes mee, natuurlijk.

En ik moet eerlijk toegeven, er is al die weken niet geklaagd over verveling!

Hier (klik) zie je nog wat voorbeelden van de patronen op de site van Zijmaakthet
(mijn moeder houdt het bij de aapjes)

2 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Mooi dat ze zich zo goed kan bezighouden en die aapjes zijn echt leuk!

miekequilt zei

Wat een heerlijke moeder. Positief en creatief. Doe haar maar de groeten van mij.