zondag 21 juli 2019

Zomerdagen


Ondanks de droogte van de afgelopen tijd, staat de tuin er goed bij.
De distelstruik heeft prachtige bollen, die op een bijzondere manier beginnen 
met bloeien. Dat zorgt voor een beeldig "mutsje", waar de insecten
meteen op afkomen. 

Ook de agapanthus heeft er nog nooit zo mooi bij gestaan.
20 stengels, alleen in deze pot.
Achterin de tuin, bij de stamroos, staat nóg een pot - 
ook iets van 20 bloeistengels, ik raak steeds de tel kwijt ;-))









De tafel op het terras is druk gebruik - ook Julia weet hoe je dat het beste kunt doen. 

Tja, verder genieten we van het lekkere weer: koffie in de tuin of 
met een breiwerkje genieten van de zon....


de 'suikerspin' is nog niet af maar vordert gestaag. 


en natuurlijk heb ik er een mooi boek bij!
"Het Italiaanse meisje" is het nieuwe boek van Lucinda Riley.
Het is niet echt nieuw, maar een herdruk van een verhaal, wat in 1996 
uitgekomen is onder een ouder pseudoniem.
Ik ben nog maar net begonnen,maar het begin is goed.


5 opmerkingen:

miekequilt zei

Leuke tuin heb je. Heerlijk om te genieten van een fijn boek en een handwerkje.

Marguerite zei

Lekker gezellig in jou tuin .
Ben gek op bloemen die bijen aantrekken.
Mijn moeder heeft alle boeken van deze schrijfster zal ze maar eens bij haar lenen.

Anny zei

Wat een prachtige agapanthus. Ha, ik lees ook een Lucinda: Het meisje op de rots.
Ik kocht het even snel,snel op het station. En wat denk: ik heb het al eens gelezen. Het is ook een ouwetje uit 2011. Maar toch wel de moeite waard om het nog eens te lezen.
Wat een zoet breiwerk. Voorlopig zet het eruit dat we geen warme sjaal nodig hebben!

In de weer zei

Prachtig je Agapanthus. Toevallig zagen we vorige week op een terras ook zo’n mooie en waren het er over eens dat we die toch ook maar eens in onze tuin moeten planten.

kaneeltje zei

Ik hoop dat je nu met deze hitte je suikerspin even in de boom hebt gehangen, lijkt mij veels te warm met dat ding op schoot. Hier is het ook zo genieten in de tuin, helaas geen agapanthus.
Heb je je boek al uit?