donderdag 25 juli 2019

Foei, foei, wat een warmte!


Zo ziet de weerkaart van ons land eruit om 8 uur in de avond. 
En wij zitten in Friesland nog in het "koelere" stukje...
Als je naar buiten loopt, is het echt een oven in de tuin. 


We hebben het zelf ook op de thermometer!

Gelukkig heb ik vrij vandaag en ik ga even wat op mijn kamertje doen:



mijn mandje met breinaalden opruimen....

Het mandje was, ongeveer 40 jaar geleden een vondst bij een rommelwinkeltje,
toen ik nog in Rotterdam woonde.
Ik heb er altijd mijn breinaalden in "opgeruimd".
In de loop van al die jaren is er heel wat ingekomen, vooral rondbreinaalden. 

Op de site van WinwickMum (klik) zag ik een manier om overzicht te krijgen
en daar ging ik vanochtend mee aan het werk. Zó simpel!


Ik nam een vel A4 papier, zodat ik de maat kon vaststellen van de 
verpakking van de breipennen. 
Daarna zoeken in de "voorraad", mijn papierhoekje in dit geval.
Ik vond stevig papier, een pakketje, verkrijgbaar bij de boekhandel.
Groen en blauw papier bij elkaar, daar moest het
van gemaakt worden. Met die hitte was ik niet van plan ander papier
bij te gaan kopen. 

Daarna de dymo tang opgezocht (bij ActionMan - in zijn werkkamer)
stickertjes gemaakt tijdens wéér een Tour etappe. 



Een opvouwbaar doosje, ooit gekocht bij de Hema, bleek de perfecte maat te hebben. 

En nu sta ik verbaasd over mijn verzameling...
De volgende opgave is: hoe ruim ik nu mijn korte breinaaldjes op? 

2 opmerkingen:

miekequilt zei

O, die mand.!!! Zo eentje kochten wij 43 jaar geleden in Frankrijk. Ik heb hem niet meer, maar wat leuk dat ik er nu eentje hier bij jou zie.
Ik las dit stukje over de haaknaalden ook, en vond het handig, maar voor de paar naalden die ik heb niet nodig. Opgeruimd staat netjes, hè.

Elizabeth zei

Te heet ... echt waar... Maar gelukkig hebben we net een bui gehad en waait het nu!~
Wat heb jij veel breinaalden! Geen gek idee om daar ordening in aan te brengen. Maar ik vind je mand ook erg leuk!