woensdag 3 oktober 2018

Plannen voor het Stadhuis

Afbeeldingsresultaat voor stadhuis bolsward


Op de site van onze gemeente vond ik deze foto van ons mooie stadhuis.
Omdat het niet meer als zodanig gebruikt wordt, staat het al een paar jaar leeg.

Onze gemeente is bezig met de invulling van het historische gebouw:
het wordt verbouwd, de musea en de VVV verhuizen er heen
en ook, heel belangrijk, de bibliotheek.

Eind vorige maand was er weer een vergadering en de bibliotheekmedewerksters
zijn erg benieuwd naar de laatste ontwikkelingen.
Deze week hadden we zelf een vergadering en ik hoopte van mijn collega,
die in de werkgroep zit, meer te horen. 

Helaas, ze kon alleen vertellen, dat er drie bedrijven in de running zijn voor de verbouwing.
De bedoeling is, dat er dit jaar nog begonnen gaat worden. 

Hmmm, wij kijken zorgelijk, kan het niet allemaal wat vlotter?
Ons gebouw is verkocht, wij moeten eind december 2019 verhuisd zijn.

Wordt allemaal wat krapjes...
je kunt ook geen mensen ontvangen, als er nog volop verbouwd wordt.

Er wordt nu gesproken over midden 2020.

Wat wel bekend is: de bieb komt in het moderne stuk, wat je hier aan de rechterkant van het gebouw ziet.
Als je  langs de gracht, links op de foto, doorloopt, komt daar een nieuw gebouw.
Daar komt het archief in. De panden worden met elkaar verbonden door een
glazen overkapping. Op de eerste etage kun je via een loopbrug oversteken
van het ene pand naar het andere. 

Op het filmpje, wat ik vond op de site van Bolswards Nieuwsblad,
is een virtuele wandeling door en om het pand te zien. 

Het wordt vast heel mooi en we wachten geduldig af.

4 opmerkingen:

Marguerite zei

Fijn dat er weer een bestemming voor komt.
Ik vond het altijd heel leuk als er een bruidspaar op de trappen stond.

Happy Earl Grey zei

Wat een prachtig gebouw en wat goed dat er een nieuwe invulling komt. Prachtig!
Groetjes

Elizabeth zei

Wat een schitterend stadhuis! Stiekem vind ik het jammer dat het niet meer als zodanig wordt gebruikt.. Maar nu krijgt het ook een mooie bestemming. Er zullen vast praktische redenen aan ten grondslag liggen. Maar stel je voor dat je hier gaat trouwen, wat een mooie foto's zal dat opleveren. Ik ben opgegroeid in de omgeving van Gouda, en daar staat ook zo'n schitterend stadhuis. Ik keek er vroeger altijd met veel ontzag naar!

Anny zei

Eind 2019 verhuizen. Dat wordt misschien best krapjes. Mooi gebouw. Ons oude gemeentehuis uit 1668 is nu een winkel: een brillenboer met dezelfde achternaam als ik zit er nu in. (Nee,we zijn geen familie... maar af en toe is er nog weleens iemend die pech heeft in in het weekend belt of ik niet even kan helpen met lenzen of een bril...
Overigens wel mooi om zo in een mooie oude binnenstad te zitten.