maandag 22 oktober 2018

De derde keer....


Het is een heel gedoe met dit werkstuk:
de steek - visgraatsteek - had ik snel onder de knie.
Dus ik begon enthousiast aan de col. Toch vond ik het, 
na twee bollen,toch te stijfjes worden. 
De steek komt hier erg mooi uit, maar het valt niet soepel.

Dit is gebreid op naald 9, maar ik besloot over te schakelen op naald 12.


Zie je, hoe anders het dan wordt?
Helemaal blij mee! Gistermorgen was ik zover, dat de laatste bol
bijna op was. Tijd om te gaan afkanten, joepie!!

Het weer wordt deze week ook koeler, dan is de col op tijd klaar.

hum, hum, hum.....



ineens was daar iets vreemds, ongeveer 100 toeren terug -
twee keer dezelfde kant op gebreid!

crisis....
ActionMan vond, dat ik het gewoon af moest maken,
wie ziet dat nu...
Julia bemoeide zich er niet mee, "moet je zelf weten..."
zei ze, terwijl ze de zachtheid van het werkstuk ging uittesten.
Ik was het niet met ActionMan,
iedere breister ziet het meteen.
Dit kan ik echt niet maken.


Tja...
even afstand nemen,
(een minuut of vijf of zo)



oplossing: de dunnere rondbreinaald er door geschoven.
Fijn, dat losse breiwerk!
Dit werd mijn "lifeline" 
nét onder de foute toer.



Het uithalen ging prima en ik ben, met goede moed,
weer op weg. Het gaat me lukken om de col het komende weekeinde
af te hebben. 



4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, dat is balen! Ben je eindelijk zover en dan zie je een foutje... maar je hebt gelijk hoor.. ik had het ook uitgehaald. Even korte pijn en daarna zit het voor altijd goed en kun je met recht tevreden zijn!

Anny zei

Oh, dat is zuur! Knap om bijna direct weer aan de slag te gaan. Ik snap wel dat je toch ging uithalen. Zelf blijf je het altijd voelen: er zit een fout in! Komend weekend wordt het echt herfst. Je bent dus precies op tijd klaar. En wat een schattige pootjes heeft Julia. Die kan een lekker warme col wel waarderen.

Truus zei

Oh wat balen om pas op het laatst te ontdekken dat er een fout in zit.
Gelukkig breit het makkelijk met deze dikke naalden en is het vast wel klaar voor de kou komt.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

sanpiseth40 zei

I love your posts and everything looks wonderful. I love your idea thanks for sharing.
ดูหนังออนไลน์