woensdag 1 februari 2012

Vitrines in de bieb

Wij hebben in de bibliotheek 2 vitrines. Het is mijn taak om daar regelmatig een nieuwe verzameling in te etaleren. Tot nu toe is het me steeds gelukt weer iets totaal anders te krijgen. Er zijn veel mensen die iets verzamelen, en weet je, elke keer is het weer een verrassing. En steeds weer zó leuk!

Deze keer hebben we boven, bij de ingang naar de jeugdafdeling een Smurfenverzameling. Eerst even van een afstandje:



Volgende keer zal ik nóg dichterbij gaan - op de bovenste plank staan de smurfen in Indianenuitrusting, eronder verschillende bussen/auto's uit Smurfenland. 

Vandaag kwam er iemand om de vitrine beneden, bij de Servicebalie in te richten. Dit keer een tassenverzameling.  Thema: "Ik ga op reis en neem mee".


Onderin een prachtige tas/koffer - misschien voor een weekeinde in een landhuis? Toch echt wel een groot verschil met onze rolkoffertjes in hardroze of geel.

 En dan dit groepje - met bijpassende handschoenen en zakdoek. Beursjes en kametui.  Alles van zacht leer! Er hoort ook nog een paraplu bij, die ligt bij een paar andere tassen. Dat is een échte Knirps!


2 opmerkingen:

Willy zei

Wat leuk dat die verzamelingen tentoongesteld worden.
Zo'n soort tas als onderin staat had mijn moeder vroeger. Het modelletje rechtsboven ook. Leuk om te zien.

Anny zei

Mensen verzamelen de leukste dingen... die tassen zijn heel mooi.