donderdag 23 februari 2012

"Het Voorjaar is begonnen"


Staat er vanmorgen ineens een konijn voor me op straat.... midden op de weg, ook nog. En eigenwijs..handjes op de rug... grote platvoeten steken naar alle kanten uit. Ik remmen, natuurlijk. Daar wil ik meer van weten om 10 uur in de ochtend, op de weg naar de markt voor een bosje tulpen.

"Ik verklaar de Lente officieel voor geopend", verklaarde het konijn. Fijn, dacht ik -okee, komt er nog meer tekst? Nee, hij pakte zijn boom bij de stam en sprong achterop. "Ik kom bij jullie wonen, ga nu eerst maar een vrolijk bosje tulpen kopen, daar ben je wel aan toe".


Dus, die grote flapvoeten in de fietstas, stel dat ze tussen de spaken komen (zo deed Beppe dat vroeger ook met mij) en naar de bloemenkraam. Drie bossen tulpen voor 5 euro, snel klaar. Thuisgekomen zette ik Broer Konijn op de voorkamertafel en zocht alle Paasspulletjes erbij. Ga je voor kleur, dan gá je er ook voor, toch?


Er is nog een handjevol kleine houten hangertjes, daar moet nog een tak voor komen. Dat gaan we dit weekeinde doen, heb ik Broer K. beloofd.


Action Girl had niets door, dat zal wat worden met die twee....

Geen opmerkingen: