dinsdag 7 februari 2012

Verzamelingen - aankleedpopjes




Eén van de voordelen van een grote boekenkast is, dat je zo nu en dan eens bij jezelf kunt gaan shoppen: vandaag kwam ik dit boek over Papieren Aankleedpoppen tegen:
een overzicht van de geschiedenis van aankleedpoppen en meteen een koppeling naar nieuwe mogelijkheden. Ik heb vroeger veel met de poppetjes gespeeld en zelfs nog eentje bewaard. (kan haar even niet vinden, jammer).

Er zijn nog een paar boeken uit de tijd van mijn handwerkopleiding. Eén van de vakken was kostuumgeschiedenis - en oh, wat vond ik dat interessant. Gelukkig was De Slegte dichtbij en daar kon ik mij uitleven...


Vooraan ligt een boek over de modeontwerper Erté wat ik daar kocht. Rechtsachter het boek met poppen en kleding in de typische stijl van de jaren 20:


Alle dames netjes uitgeknipt mét hun kleding.
Er is een boek over Marilyn Monroe; een berenboek en losse vellen met Vera de Muis en Otje -die is eigenlijk voor een kijkdoos. Als ik nog wat verder zoek moet er ook nog iets zijn van de Kerstman...

2 opmerkingen:

Anny zei

Als kind had ik een grote verzameling aankleedpoppen waar ik ook vaak mee speelde... Zo jammer dat ik ze niet meer heb!

Willy zei

Zo leuk die aankleedpoppen. Heb ik als kind wel gehad en maakte het ook zelf.
Groetjes