zaterdag 31 januari 2009

Mijn kinderserviesje

Theeserviesje_001

Op zolder vond ik een doos met daarin mijn oude (kinder)theeserviesje. Och, helemaal vergeten! Het zit ingepakt in het Veldhovens Weekblad van 11 juni 1969. (oplage 8500 ex.) Het hoofdartikel: "Amsterdam vroeg en kreeg hulp uit de Kempen" vijftig stadskinderen  genoten in  1967 en 1968 van een veertiendaagse vakantie op het platteland. Advertenties: 24-uurs service (ook voor kleuentelevisie) en: De AMRO bank is er ook voor al die mensen die geld willen lenen.

Wat heb ik hier veel mee gespeeld! En met mijn poppen erbij, natuurlijk.Ik heb twee keer een poppenwieg gekregen. Beide keren zelf gemaakt door mijn ouders. De eerste was een houten wieg, gemaakt door mijn vader. Het had een roze geruit gordijntje en een matrasje met lakens en dekentjes. De tweede was ovaal en gemaakt van een sinaasappel (of mandarijnenmandje). Het stond op metalen pootjes en had een geel hemeltje en roesjes rondom het mandje. Ik was een echt poppenmoedertje. Bij het uitpakken kwamen de herinnering weer terug: een tent onder de tafel. Mijn broertje legde een wegenplan uit van kroonkurken en reed met zijn autootjes. Samen met de Lego spelen.

Ik ben benieuwd naar andere serviesjes....

Geen opmerkingen: