vrijdag 25 maart 2022

Nog even bijpraten

 


Een fijne tekst uit mijn rolodex verzameling.
Ik zorg, dat ik elke dag wat tijd voor mijn eigen dingen neem.

 

Het breiwerk is een beetje blijven liggen, de laatste tijd.
Dat komt van het dames boekje - dat borduren is een beetje verslavend.
ik ben intussen wél al met de vierde baan bezig. 


Dit is de rustige pagina, die je al eerder hebt gezien:
één ondergrond met daarover een baan, die geborduurd is. 
Rechts dat gat, wat intussen opengeknipt is.
Je kunt nu de volgende pagina al een beetje zien. 
Omdat het gat vanaf de andere kant ook te zien is,
heb ik links een soort broche gespeld.


Kijk, zie je hem daar door dat gat kijken?
Het vrouwtje heeft nog een randje knoopjes gekregen
(om haar decolleté te maskeren).


Weer een dubbele pagina: deze keer vlechtwerk.
Gaat wat moeizaam, de cirkels vond ik leuker omte doen. 
Een paar flapjes van stofrestjes toegevoegd, geeft wat leven.
De lichtbruine baan is een zelfkant van een stof van Den Haan & Wagenmakers. 

En zijn nu nog twee dubbele pagina's over,
en dan komt de omslag nog.
Genoeg te doen.


3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een goede tekst. En natuurlijk weer goed verwerkt op je rolodex. Het boek wordt prachtig. Wat een werk maak je er van. Heerlijk kleurig en mooi. Fijn weekend.

Elizabeth zei

Ja, dat is zeker een goede tekst. Meestal kom je er te laat achter om te beseffen hoe belangrijk dit is. Ik denk dat het goed is om kinderen dit van jongs af aan mee te geven. Heerlijk hoe je bezig bent, en de afwisseling idem dito. Soms trekt het ene harder dan het andere...
Nog even over de zijdjes; deze komen te koop via Markplaats voor het goede doel. Als je interesse hebt, mag je een bod doen hoor!

In de weer zei

Wat een mooie verzameling vingerhoedjes heb jij.