vrijdag 25 maart 2022

Het voorjaar is er!



Elk jaar maak ik een foto van deze boom,
voor mij steeds het moment, dat het voorjaar
echt begonnen is. 


Deze mooie tekst zag ik op de muur in de 
sporthal, waar we gingen stemmen.
Die houden we erin!


Julia , hier weer bezig de maat van een stoffendoos
te checken.
Ze houdt ons bezig:



Sinds ze een paar jaar geleden vier dagen kwijt was, 
zetten we elke avond dit gereedschapskarretje voor het
kattenluikje. 

Alleen een slot op het luikje helpt niet. 
Maar het is voorjaar, 
de baas heeft de laadjes opgeruimd
een beetje kat trekt dan een laadje aan.
Kijk zo:


Ik snap niet, hoe die grote kat zich door dit gaatje kan wurmen.

En dan sta je 's morgens om 6 uur voor de tuindeur
om hongerig binnen gelaten te worden.
Want -- je kunt niet terug door dat luikje, 
want dan staat het karretje toch in de weg. 

Heibel in de tent: 
"hoe laat ga je naar buiten?"
Zegt ze niet.
"Ik wil niet dat je 's nachts buiten omdwaalt!!"
Ineens heb je te maken met een Oost-Indisch dove kat.
Ze stond met 2-0 voor,

Maar intussen is het karretje zodanig vastgezet, 
dat Julia weer normaal naast het bed voor wekker speelt. 



Als je goed kijk (of even op de foto klikt)
dan zie je een kikker, die voor het eerst 
na de winter zit te zonnen.
Wow, dat was toch wel een momentje, hoor. 





5 opmerkingen:

In de weer zei

Prachtig vind ik die bloesem bomen.
Op onze fietstochtjes zien we er momenteel ook veel, zó mooi, zó genieten.

Mevrouw W. zei

Mooi die bloesems! En die Julia... slimme kat!

Marguerite zei

Ja de kikkers zijn weer wakker.
Wat een vreemde kat heb jij toch🙂

miekequilt zei

Mooie spreuk, dank voor het delen. En wat is Julia toch heerlijk eigenwijs, ze houdt jullie goed bezig.
Ik houd wel van kikkers, vooral als ze zo heerlijk gaan kwaken in het voorjaar.

Anny zei

Eindelijk blogjes bijlezen: Je hebt gewoon een echte Houdini in huis! Wat een leuk dier! Alleen voor de gemoedsrust niet zo handig. Puck is ook een eerste klas wegloper. Ik heb nog nooit een dier gehad dat zo makkelijk de benen neemt.