maandag 7 maart 2022

Onrustig in het hoofd


Nog maar een maand geleden, bij mijn vorige bolgbericht,
maakten we ons druk over de Coronamaatregelen en
hoeveelhied besmettingen.
Wát een verandering hebben we intussen beleefd
met de inval door Rusland in Oekraìne.
Al het leed van mens en dier komt hard binnen,
het maakt me onrustig en ook bang:
Nederland is niet ver weg, de vliegbasis is vlakbij -
voor mijn gemoedsrust doseer ik het nieuws.

Wat helpt dan?
Een lekkere feel-good roman
de nieuwste van Jenny Colgan: Het Cupcake Café.
Alle haar boeken zijn heerlijk om in weg te duiken en
deze past er weer helemaal bij:
oud pand aan een pleintje opknappen en dan
een gemeenschap vormen met klanten en medewerkers
door het bakken met de recepten van haar opa.
Elk hoofdstuk begint met een recept, dus je kunt zelf ook bezig.
Pas op: 
 je krijgt meteen zin om iets te gaan bakken!




En dan is handwerken ook mijn toevluchtsoord.
Het damesboekje gaat als een trein,
het is echt zó leuk om aan te werken.
Op dit borduurwerk (klik) heb ik een gehaakt visje vastgezet,
nu vond ik ook het hartje, wat ik ooit haakte terug.
Perfect voor de IJsprinses!
De yo-yo's heb ik losgehaald van een soort sjaal uit China.


Nu werk ik aan een rustige pagina: breather page"" 
noemt  Anne Brooke dit.
Even rust na al die drukke, geborduurde pagina's.
Dat rondje is bloemistendraad, hier komt een gat -
een doorkijkje eigenlijk. 
Het stevige draad wordt de randafwerking. 

Nu maar terug naar de inzamelingsactie voor Roemenië....


5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, het grijpt mij ook erg aan! Ik had ook tijd nodig om het een plek te geven en mijn evenwicht te hervinden. Niet dat het nu minder erg is, maar het is goed om het om te buigen naar iets positiefs. De inzamelacties zijn daar een goed voorbeeld van.
Wat laat je weer prachtig borduurwerk zien!

conny's quilts en creaties zei

Ik denk dat we het allemaal zo voelen. Wat Elizabeth hierboven zegt had ik ook kunnen schrijven.

Marguerite zei

Het maakt mij ook onrustig.
De oefeningen van defensie. Wij kunnen het hier vaak horen als ze (oefen) bommen laten vallen. Het huis staatvdan te dreunen. Ook voor de helicopters liggen wij op de vliegroute. Laten we hopen dat ze zo slim zijn en gauw stoplen. Gelukkig hebben we onze hobby's en kunnen we genieten van de zon

miekequilt zei

In deze tijd is ontspannen fijn en belangrijk. Ik lees meer dan anders en. En blij met je titels. Het borduurwerk is echt prachtig, ik kijk er iedere keer vol bewondering naar.

Anny zei

Heel raar, dat corona ineens was verdwenen en het ineens oorlog was. Onze generatie groeide op in de koude oorlog en ergens in ons achterhoofd hielden we er toch rekening mee dat het kon. Gelukkig is er afleiding in een boek. Het Jenny Colganboek komt me bekend voor.Ik lees ze meestal in het Engels en dan moet ik even goed kijken of ik het al gelezen heb. Ik denk het wel want Issy en grootvader komt me bekend voor.