donderdag 8 april 2021

Moeilijk hoor

 









De naaidoos van mijn moeder, 
hij staat hier al een jaar, denk ik.
Ze vond, dat ik hem moest hebben.
Ik denk, dat mijn vader hem in Zuid-Afrika 
voor haar gemaakt heeft.
Ik heb ze ook op een onderstel gezien,
dus hij heeft er een voorbeeld van gehad.
En wat er allemaal in zit!


Een beetje gesorteerd: quiltspullen - een hoeveelheid
quiltnaalden, waar je U tegen zegt.
Ik heb ze niet nodig...
Zes verschillende scharen, een voorraad elastiekband
(nu handig voor mondkapjes),
drukknopen, naamlint (om kleding mee te merken).
Daar zit een heel vrouwenleven in!

Maar, hij is zo groot en een beetje onhandig.
Ik heb zelf dit kleintje en daar heb ik genoeg aan,
gemakkelijk ergens bij te zetten.

Wat doe ik nu met die grote - ActionMan vindt
dat ik hem weg moet doen.
Moeilijk hoor - werken met emotionele banden.

trouwens, die quiltnaaldjes gooi je toch ook niet zomaar weg ;-))

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Och heden nee... NIET wegdoen is mijn eerste gedachte! Zolang je twijfelt is dat geen optie en dan nòg zou ik hem een poosje uit het zicht zetten en het pas doen als je het bij wijze van 10 keer zonder bezwaard gemoed hebt bedacht om hem weg te doen.
Niet alles hoeft nut te hebben of dienst te doen.
Ik heb hier de oude trapnaaimachine van mijn moeder (staat er alleen maar te staan), ook zo'n soort naaidoos (maar misschien iets kleiner) en die staat in de vensterbank, ik heb al haar knopen en klossen garen, kleermakerskrijt, houten driehoeken... En van tijd tot tijd laat ik het door mijn handen gaan..
Maar... ik kan het niet voor jou beslissen! Maar ga te rade bij je hart...

Mevrouw W. zei

Ik zou hem nu nog niet wegdoen, als ik jou was. Wacht eerst nog een jaar en bekijk het dan nog eens. Het zou wel heel erg jammer zijn als je hem nu weg zou doen en er later misschien spijt van krijgt. Zet hem gewoon even ergens waar hij niet in de weg staat.

miekequilt zei

Wat een mooie naaidoos. Ik snap dat je hem weg wilt doen, maar je wilt hem ook bewaren. Kun je niet de dingen die je kunt gebruiken, zoals de scharen en naalden , een mooi plekje geven en gaan gebruiken? De rest zet je weg en bekijk je over een jaar weer. Maar uiteindelijk hoop ik dat je doet waar je je goed bij voelt. Sterkte.

Marguerite zei

Ik zou hem zelf niet weg doen.
Het eet geen brood.
En je kan hem lekker vullen...