vrijdag 23 april 2021

Inspiratie opdoen

 




Inspiratie opdoen gaat voor iedereen anders: je ziet een mooie kleurencombinatie, je hebt een prachtige foto om mee te werken , het kan een mooie tekst zijn

Vroeger, in mijn quilttijd waren het vaak de stofjes... de groep kwam bij elkaar in de ruimte boven Cordi atelier in Groningen. Eerst het hele eind naar Groningen, dan koffie en aan het werk! Bespreken, uitproberen, kletsen met elkaar...gezellig, heel gezellig. Ik werd er altijd heel blij van....

In de pauze naar beneden, de winkel in. Ken je Cordi? De grot van Aladdin verbleekt erbij: garens, boeken  en lapjes. Kleurig, sjiek, subtiel - haal je hartje maar op. En altijd goed advies van Anni voor mooie combinaties! Ik ben al heel erg lang een grote fan van het werk van Kaffe Fassett, dus zijn stoffen gingen vaak mee.Het quiltje met de rozen is daar een voorbeeld van: bloem en uitknippen en dan zelf verder improviseren 

Dat kattenlapje is ook een topper, geen idee wie dat ontworpen heeft. Een boekje, een quiltje met verliefde katten - de verbeelding zag meteen allerlei mogelijkheden!

Ook bij dit drieluikje: figuurtjes en zonnetjes uit een quiltstofje, gouden slingers uit een lint van de Kerstafdeling, restjes mooie garens - alles past bij elkaar als je in de flow zit. 



Op zoek naar meer kwam deze doos te voorschijn - helaas meteen gevuld met kat...



Na vriendelijk "verzoek" is ze ergens gaan liggen en  komen deze harten te voorschijn.

Ze horen bij een werkstuk, maar de inspiratie komt uit Engeland: speldenkussens die eerst als kraamcadeautje werden gegeven (layette pincushions) en later, in de Boer Wars en de EersteWereldoorlog door soldaten gemaakt werden om naar huis te sturen. Ik had een tasje met restanten bruidsstoffen gekregen bij een trouwjurkenwinkel. Harten + kant = harten, toch? 

Kralen vastzetten met spelden, de stofjes ook - heerlijk werk. Misschien wel leuk om nog eens iets mee te doen? 







Je ziet, wat er allemaal kan als je lekker aan het werk bent...

En waar komt dit nu allemaal van?
Kaffe Fassett in the Studio, het nieuwste boek van een bijzondere man
Kaffe Fassett. 




Mijn derde boek van hem, en alle drie even inspirerend
zijn kleurgebruik, "more is more" instelling...
er borrelt van alles, je kunt niet op de bank blijven zitten!

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Een blog naar mijn hart. Inspiratie ,Kaffe Fasset, workshops. Heerlijk allemaal. En een nieuw boek? Daar ga ik meteen achteraan. Ik vrolijk er helemaal van op.

miekequilt zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Mevrouw W. zei

Wat een mooie dingen maak jij toch altijd! Ik hou van de kleuren die je gebruikt.