dinsdag 23 maart 2021

Ontzorgen


Op de markt hoef ik alleen bloemen voor mezelf te kopen,
bij de supermarkt hoef ik niet aan de inhoud van de koelkast
of fruitmand van mijn moeder te denken.
De flat is leeg, de huur opgezegd - morgen nog er door met een emmertje sop
en de stofzuiger. 

Nu merk ik, hoe druk je er mee bent - mantelzorger zijn.

Gelukkig begint ook de orde in huis terug te keren. 
Een ochtend in mijn eentje thuis helpt heel goed om de zaken 
weer op een rijtje te zetten. 
Ook de badkamerklus, die tussen het zorgen door verder ging,
is vanochtend door ActionMan en zijn Maatje afgemaakt. 
Liggen alle handdoeken, washandjes en verzorgingsproducten weer bij elkaar. 

Ik heb zo goed mogelijk door gewerkt aan de rolodexkaartjes
en de dagelijkse pagina's. Er missen wel een paar, maar dat valt niet op.




het is behoorlijkvol in de rolodex.



de kaartjes van de afgelopen dagen.




Het Happinez dagboek, waarin ik op 1 oktober begon -
toen een keurige agenda, kan nu rechtop staan. 




de verjaardagskalender van mijn moeder nodigt uit tot 
restverwerking.

Intussen denk ik na over nieuwe mogelijkheden - na de rolodex. 









 

5 opmerkingen:

miekequilt zei

Het is vast vreemd om niet meer voor je moeder te kunnen zorgen. Mooi hoe je als verwerkt in je papieren werkjes.

conny's quilts en creaties zei

Dit het tijd nodig, mooi om het ook creatief te verwerken

Marguerite zei

Het is een leegte maar het went wel.
Gelukkig heb je je herinneringen en hobby's

Elizabeth zei

Je hoeft niet meer voor 2 te denken, maar het zit nog zò in je systeem hè..
Goed om jezelf rustig de tijd te geven om daar aan te wennen en na te denken over wat is geweest en hoe het zal veranderen.
Erg leuk om je Rolodexkaartjes te zien! Jij werkt er weer iets anders mee dan ik, en ik krijg er weer inspiratie van... Dat uitsteken doe ik niet, maar is wel heel speels.
Mooi ringbandboek laat je zien; het oogt heel ontspannen zoals je de pagina's vult. Gewoon opplakken wat je aanspreekt. De plaatjes van de meisjes zijn enig!
Goed idee om daar zo'n agenda voor te gebruiken, misschien ga ik dat ook nog wel eens doen...

tini zei

Dag Irene, ik hoorde deze week pas dat je moeder was overleden. Ik denk altijd aan haar bezoekjes aan de bieb met name op zaterdagmorgen. Ze dronk dan chocolademelk en vertrok daarna weer. Giede herinneringen. Sterkte meid.