donderdag 27 augustus 2020

Voortgang en een nieuwe uitdaging


De voorkant van mijn plakboekje stoorde me zó, dat ik dat eerst
aangepakt heb. Nu is het een stuk opgeknapt en is het uitnodigend
om in te werken. 




Deze beide meisje staan tegen over elkaar - allebei 15 jaar
(denk ik) en een wereld van verschil...


nog een paar Rolodexkaartjes.


Een nieuwe uitdaging: werken met papier en verf om pagina's te maken. Moet lukken,
dat heb ik al eerder gedaan ...
 

daarna verder bewerken met borduurwerk en reststofjes, ook daar is een 
flinke voorraad van.


"Slow Stitching" heet het en dat is het zéker: je moet rustig werken
om door de dikke papierlaag te steken en het borduurwerk toe te voegen.
De cirkels zijn uit de laatste les en komen ook op de papierondergrond. 

Ik heb het voorbeeldboek gezien, maar tijdens het werkproces
weet ik niet, waar ik ga uitkomen. Spannend! (en heel uitdagend).



5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat ontzettend leuk. Ik vind het echt super wat je allemaal met papier doet. Een heel andere wereld dan die ik gewend ben, maar af en toe haal ik er toch iets uit.

Marguerite zei

Vind het zo leuk wat je allemaal bij elkaar vind om te plakken.
Niet iets wat ik zelf zou gaan maken maar om na/bij te kijken helemaal leuk

Elizabeth zei

Toch vind ik je eerste voorkant ook best leuk hoor. Maar als het niet naar je zin...
Leuke nieuwe hobby heb je! Het voegt iets samen en het lijkt me heel ontspannend om te doen.

Anny zei

Dank je wel voor de lieve woorden onder mijn laatste blogje. En ... borduren op papier is altijd een beetje griezelig want je mag niet missteken.Ben heel benieuwd wat je gaat maken.

In de weer zei

Succses, het materiaal zier er al veelbelovend uit !