woensdag 12 augustus 2020

Tamelijk verlept....


Toen Julia een paar jaar geleden bij ons kwam wonen, was ze kaal geschoren.
Hier (klik) zie je hoe ze er uit zag.
“Ze kan niet goed tegen de warmte”  was de verklaring.
Intussen vragen wij ons dat echt af: terwijl Action Man en ik verlept op de bank
hangen, lig zij buiten.
Ik mocht wel doorgeven dat ze een heerlijke vakantie heeft!

De pas aangeschafte rozen staan zo koel mogelijk te wachten op flinke buien.
Met deze droogte heeft het geen zin ze te planten.



In het atelier is het bijna niet uit te houden. Toch lukt het elke dag wel een pagina te maken ( hoewel ik wel eens een beetje flierefluit met stickers...




De campsis bloeit dit jaar voor het eerst zo uitbundig met die lange ranken. Er zitten heel veel insecten omheen. Ook de agapanthus staat er heel mooi bij.

Julia gebruikt de tafel als hangplek en uitkijkpost. Ze gaat ‘s morgens om zes uur naar buiten en verdwijnt tussen de planten. Nu en dan app ik met haar: waar ben je?  Kom toch binnen, de tegels zijn heerlijk koel! Ze geeft geen antwoord...

Nee, alleen nu en dan een paar brokjes en dan verdwijnt ze weer.

Het hoogtepunt van haar dag is wel de speurtocht in de avond: zij verstopt zich en de vrouw moet haar zoeken. Dat gebeurt dan ook: tegen een uur of 11 ga ik zoeken - lenzen allang uit gedaan, donkere achtertuinen, grijze kat,  die niet  laat merken waar ze zit... tamelijk hoge moeilijkheidsgraad! 

Mag  ik alstublieft wat regenbuien, beetje koelte en een gehoorzame kat?


4 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Wat een prachtige kat! Poezen kunnen toch zo heerlijk eigenzinnig zijn.
De campsis staat er goed bij, mooie kleur ook!

miekequilt zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
miekequilt zei

Wat een mooie tuin heb je. En watknap dat je iedere dag iets maakt. Wat de regen betreft geloof ik dat we vanavond een opfrisser krijgen.

Elizabeth zei

Ik heb nog nooit gehoord dat je een kat moet scheren omdat ze het anders te warm zou hebben. Volgens mij beschermt die vacht juist... Mooie Julia is me er toch eentje hoor.
Zou het helpen als ze een lekker hapje krijgt als ze 's avonds naar binnen moet?
Wat wordt je zwarte boekje leuk!En stickers moeten ook een keertje gebruikt worden...