dinsdag 24 maart 2020

Takken verzamelen


Je kunt het je hond vragen: zoek eens een leuke tak voor me.
Maar ik doe het liever zelf: zij komen meestal kwispelend
met enorme dingen aansjouwen.
Nee, kleiner - met "armpjes"!

Ik heb een paar voorbeelden uit de vitrinekast gehaald -
eerst "De Engel"
De restjesbak erbij en ook de lintenverzameling.
En ook de kraaltjes, natuurlijk!
Je gaat wikkelen en laat het ontstaan.
Ik was hier niet van plan een engel te maken,
maar in een "dingetjes" doosje vond ik die veertjesvleugel.
Dan is het toch een kwestie van de bal inkoppen?


 In 2015 bezocht ik een retreat onder leiding van Lesley Riley.
We waren bezig met boekjes maken.

"s Morgens vroeg was mijn rustige moment:
wandelen in de heerlijke omgeving.
Ik vond een paar mooie takjes,
die zijn  voorop mijn beide werkstukken gekomen.


Eerst maakten we een ondergrond door een A3 vel te beschilderen.
Daarna een oud boek uitzoeken, uit de voorraad die beschikbaar was.

Opdracht:
"knip of scheur woorden, die je iets doen"

Daarna schuiven met de gevonden woorden, tot het iets werd.
Een soort gedicht dus.



(klik op de foto om de tekst beter te lezen).

tot mijn verbazing/verwondering/ ontstaat er iets heel persoonlijks.
We werden er emotioneel van....

De pagina's zijn aangevuld met stempelwerk, plaatjes.

Een geweldige ervaring en die takjes horen erbij.
Nu we thuis zitten met kinderen zou je ook een flinke tak kunnen zoeken
en die samen beschilderen. Op Pinterest zijn daar mooie voorbeelden van te vinden.




Nog even over het C-virus...
wandelend boodschappen doen heeft mijn arme 
boodschappentas nogal belast.
Normaal zit ze in de fietstas of mag ze meerijden in mijn mandje.

Nu moet ze alles dragen, terwijl ik nog "even" de halve stad doorloop
- voor die frisse neus, weet je wel....

Het handvat schoot los, terwijl ik onderweg was met een pak printpapier.
Mijn spierballen zeuren ervan, vandaag 😰




3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke takken. Goed idee om straks, ooit, met de kleinkinderen te gaan doen.

Elizabeth zei

Oh... zie je wel... al doende ontstaat er iets, ga je er iets in zien. En iemand anders interpreteert het weer op een andere manier. Dit is zo gaaf!
Ook de bladzijden in je boekje. Ja, dit is rustgevend...

In de weer zei

Erg mooi en inspirerend !