zondag 29 maart 2020

Leuke dingen doen!!




In deze tijd is het extra belangrijk je niet depressief te worden
van al het nare nieuws uit de wereld.
Ik woon in een fijn huis, rustig stadje en kan gemakkelijk
sociale afstand houden van mijn omgeving.
De oude dame in de flat gaat ook prima: alleen jammer,
dat ze net niet meer bij de kapper terecht kon. 
Nu doet ze zelf haar haar met krullers....

Action Man en ik wisselen elkaar af met het wandelen,
wel samen weg maar apart dingen doen.
Ik ben zó blij, met het heerlijke weer - stel je voor, dat we midden in de winter
binnen hadden gezeten, toen het zo stormde en regende.

Nu kan ik wandelend naar de markt en met mooie tulpen
thuis komen. I.p.v. het ene bosje, waar ik naar vroeg, 
gaf de verkoper me drie bossen mee. 
Meteen dezelfde bloemen meegenomen voor de oude dame.
Op de markt staan witte lijnen op 1,5 meter vóór de kraam,
we blijven keurig staan: één klant tegelijk bij de kraam!

De was ging op de waslijn en wapperde in recordtijd droog en fris.
En dan komt het leuke:
was vouwen met Julia.



spelen met de schortenbanden en verstoppen onder
een tafelkleed. Leuker kunnen we het niet maken....



Gelukkig nam ik laatst dit garen (klik) mee uit de plaatselijke
breiwinkel. Is het niet een lust voor het oog?
Net begonnen met de tweede kleur, nu komt er geel/zalm/roze/oranje in.
Spannend!





Op het blog van mevrouw Rafel (klik) staat iets over de berenactie:
knuffelbeertjes voor het raam, zodat kinderen uit de buurt er naar
op zoek kunnen gaan.
Sorry, het spiegelt een beetje,maar ze zitten er echt: twee beren zwaaien 
naar voorbijgangers.
Vanochtend ben ik zelf door de straten van onze wijk gewandeld
om te zien, of het hier ook leeft. En dat doet het!
ActionMan vond het ook leuk om er samen naar uit te kijken. 

Wat ik wel mis: niet kunnen vragen, hoe het met de oud-collega's is..
de bieb is in elk geval tot 6 april gesloten en dat zal wel verlengd worden. 






3 opmerkingen:

Willy zei

Zo zijn er toch nog mooie dingen waar je blij van wordt in deze coronatijd. Leuk dat de kinderen op berenjacht kunnen.

miekequilt zei

Het is heerlijk, dat mooie weer. Mijn vriendin in Nieuw Zeeland gaat de herfst in. En dat is toch niet echt lekker. Vandaag in het bos twee takken meegenomen, je vorige bericht was weer inspirerend.

Elizabeth zei

Ja, het is nu belangrijker dan ooit om leuke dingen te doen/te ervaren en die voor jezelf bewust scherp te houden. Deze situatie gaat echt nog wel een tijdje duren...
Wat staat dat bosje geel gezellig! Maar het mooist vind ik toch de foto van Julia.. wat een lief pluizebolletje is ze toch...
Leuk hè, die beren... Bij ons zit er ook één voor het raam hoor!
Groetjes, Elizabeth