vrijdag 20 maart 2020

slow down - you move too fast


Alles op slot, we moeten ons terug trekken om gezond te blijven.
Het doet me denken aan het liedje van Simon & Garfunkel:

Slow down, you move too fast
You got to make the morning last
Just kicking down the cobblestones
Looking for fun and feeling groovy
Ba da-da da-da da-da, feeling groovy

En "feeling groovy" moet je weer leren
er hoeft niets: geen kinderen op tijd naar school,
niet naar je werk - want: thuis werken
je kunt niet op stap, behalve lekker wandelen/fietsen

Het moet wél wennen!
Het is een kans om eens goed na te denken over dingen, die belangrijk voor je zijn.
Niet met je mobieltje in de hand contact hebben met `iedereen`.
maar contact te maken met iemand, die naast je woont.
Om te zien, hoe mooi die bloeiende boom is,
dat er een hond naar je kwispelt.
Gewone dingen, die zo belangrijk zijn.



Julia heeft al weer een lekker slaaphoekje gevonden,
half op, half in een knutselbakje.
Want wij gaan verder met knippen en plakken!







Elke dag een bladzijde, dit boekje (zat het in een Flow Paperboek ?)
is helemaal vol. 
Het staat bij de leren omslag met de andere Traveler's Notebooks
in mijn Ikea kast. 


En goed moment om eens na te denken:
ga ik verder ? Elke dag een bladzijde maken is
wel een leuke opdracht. 

Een ander formaat zou ook leuk zijn. 


Dit is mijn verzameling "mooie boekjes",
sommige zelf gemaakt (rechts achterin Arne & Carlos boekjes),
een hele rij gekochte en een paar dierbare, gekregen.




Het is deze geworden, want die kun je ook keren.


De eerste dag is al af. 
Ondergrond is een gelli plate afdruk,
het prieeltje is uit een artikel over een stad in India,
waar heel veel van dit soort roze huizen zijn.

Kijk goed om je heen, maak contact met elkaar -
dat kan ook met anderhalve meter tussenruimte!



4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, dat gaat voor veel mensen nog niet meevallen! We kunnen veel leren van poezen... soms zou je bijna wensen een poes te zijn!
Je bent zo lekker op dreef met je collages en je boekjes. Bij mij is de fut er wat dat betreft even uit. Komt door die popjes, denk ik. Maar ik mis de papierflow wel.
Wat heb je mooie boekjes, wow.. die roze... en dat flow boekje ook...
Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

Marguerite zei

Konden we maar net zo ontspannen doorgaan met ons leven zoals onze huisdieren.
Gelukkig hebben we onze hobby's.
Al zorgt het nieuws er wel voor dat het bij mij minder snel gaat als een paar weken geleden.

miekequilt zei

Wat een leuk boekje. En wat heb je er een prachtige bladzijde in gemaakt. Ik verheug me al de volgende.

In de weer zei

Prachtige boekjes met prachtige inhoud, stuk voor stuk !