zondag 16 februari 2020

Je hoort mij niet klagen


De tweede storm binnen 14 dagen trekt vandaag over: Dennis heet hij.
Het is niet niks: wát een regen, opletten met die windvlagen - een ochtendwandeling
is iets waar je niet over moet nadenken: hoedje op, goede jas aan en gewoon gaan...

Intussen heb ik, dankzij Chiara en Dennis veel tijd doorgebracht in het atelier.
Opruimen,
opruimen,
weggooien,
opruimen,
klaarzetten voor de Kringgloop
weggooien

Je begrijpt: alles, maar dan ook alles is door mijn handen geweest. 




Het resultaat is al die lege bakken, twee zakken met textiel en dozen
vól voor de Kringloop. 




Ik heb nu een hoekje, waar alles voor het werken met papier bij elkaar staat.
De computer, die onder de tv stond is verderop in de stellingkast gekomen.
Nu kan ik op de grote tafel en in het hoekje knippen en plakken. 


Hier begon het mee: ik vroeg me af of  het mogelijk zou zijn,
de computer te verplaatsen. Leek me nogal een ondernemeing, maar ActionMan
vond het een leuk klusje: 's avonds geopperd, de volgende morgen
begonnen de werkzaamheden meteen. 
Stond ik vóór de koffie al een stellingkast leeg te halen 
(want snoeren je niet zien
volgens AM).
De printer, de telefoon, de pc werden geïnstalleerd.
Intussen verplaatste ik dozen, lichtte de onderste plank op (voor die snoeren)
en stofte alsof mijn leven ervan af hing. 


Daarna keerde ik elke doos om op het kleed en ging sorteren. 



Ook het werkblad en de vakjes eronder aan de andere kant
zijn opgeruimd en nagekeken. 
Er is weer ruimte om te werken.







De Ikeatrolley is opnieuw ingericht en heeft nu al mijn mappen met knipsels
netjes bij elkaar. Handig, ik kan hem zó naast me trekken om lekker te snuffelen. 
Waar storm en regen al niet goed voor is....


6 opmerkingen:

Marguerite zei

Werkt ook veel fijner als je een opgeruimd plekje hebt.
Daar doe je het toch voor

In de weer zei

Nu houden zo, dat is de kunst ;-)

Mevrouw W. zei

Wat heerlijk om alles zo bij elkaar te hebben!

Willy zei

Keurige werkruimte heb je nu weer. Daar is voorlopig geen nieuwe storm meer nodig.

conny's quilts en creaties zei

Wauw. Goed bezig geweest. Wat een heerlijke werkruimte heb je zo

Elizabeth zei

Ik kan me redelijk goed voorstellen hoe dit voelt... Wat heerlijk om alles door je handen te laten gaan en orde te scheppen!
Wat heb je een geweldige ruimte voor je hobby's! En alles is zo handig ingedeeld. Nou, er komt nog meer slecht weer aan, dus je kunt naar hartelust aan de slag!