vrijdag 26 april 2019

Huisje Weltevree...




Het leven kabbelt rustigjes voort:  de Quiltgroep kwam bij elkaar,
verbeterde de wereldsituatie, had veel plezier met elkaar en
had ook van alles te laten zien.
De eerste foto's laten een combinatie van patchwork en applicatie zien.
de hoekelementen zijn met festonsteek afgewerkt.
We waren enthousiast over de kleuren van de bloemblaadjes:
lekker vrolijk, ook het groen - gedurfd, geeft pit!




Daarna was er advies nodig: de top kwam op tafel en 
de handjes begonnen te schuiven en probeerden de verschillende mogelijkheden
voor de plaatsing van de losse kubussen.

In de bibliotheek gaat het ook fijn: we zijn bezig de collectie na te kijken en
schrijven meteen oude boeken af. De verhuizing naar het Stadhuis zal betekenen, 
dat we met minder ruimte rekening moeten houden.

Hoewel het niet erg opschiet, de bouwput ligt er maagdelijk bij.
In het Bolswarder Nieuwsblad staat het laatste nieuws:
het wordt duurder, het is pas in 2021 klaar....


Ons eigen pand is wel per 31 december 2019 verkocht.....
Gaan we pop-uppen? Waar zitten we in de tijd vóór de verhuizing?

Intussen genieten we thuis van de mooie Paasdagen,
zit ik te luisteren naar de merel(s), die elke ochtend
in onze lijsterbesboom of op de nok van de buren zit te zingen.
Ze beginnen om een uur of 5 en gaan door tot ver in de ochtend.
En elke avond zit er eentje op de nok van ons dak...
ik vind het ontroerend mooi.


Mijn eigen project - inventariseren
gaat ook stiekum door: 
er gaat een stapeltje boeken weg!
Heftig, hoor.
Maar ik ga niet meer handquilten, dan kunnen die boeken best weg.
Elk jaar organiseert de Martinikerk een boekenverkoop.
Daar mogen ze heen. 





Deze twee boekje zijn nog wel heel interessant:
het linker boekje komt uit het Openlucht Museum.
Die kast met linnengoed....
Het andere boekje gaat over de geschiedenis 
van het handwerkonderwijs in Nederland, nog uit mijn 
tijd bij de Plattelandsvrouwen



En ja, een bezoekje aan de Action leverde prachtig materiaal 
voor het maken van boekjes. De kleurtjes passen mooi bij mijn
Daphne's Dairy boekje. 

5 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Die eerste quilt is wel heel erg mooi, wat een prachtig handwerk!

Anny zei

De bieb dakloos! Dat is geen goed bericht. Ze staan toch al zo onder druk.Handquilten doe ik ook niet meer.Is het nu de leeftijd? hebben we alles gemaakt. Of is het gewoon niet meer in? Oh, en ik moet nodig even naar de Action. Je boekje wordt steeds mooier. Gezellig weekend.

Elizabeth zei

Wat een prachtige quilts (in wording), die met de roze blokken vind ik echt heel mooi en sprankelend!
Het is wel te hopen dat er een tijdelijk onderkomen voor de bieb wordt gevonden...
Ik ben heel slecht in dingen weg doen, ook met boekjes. Ik kan er gewoon geen afstand van doen. Misschien is de tijd er nog niet rijp voor. Leuke spulletjes van de Action heb je gehaald..

Marloeskreatief zei

wat een mooie quilts ik weet hoeveel werk het is ,altijd weer bewondering voor

Marguerite zei

Wat een prachtige quilts vooral de eerste foto.
Boeken weg doen blijft moeilijk.
En ach er is vast nog wel een pand vrij in de stad waar jullie naar toe kunnen.