zondag 5 januari 2014

Jaarwisseling 2013-2014



Terwijl wij om middernacht (voor het eerst vanuit de zolderkamer) het vuurwerk in de buurt bekijken, zit Arwen ActionGirl goed verstopt achter mijn schortje - "hier ziet niemand mij zitten" piepte ze. "Laat me maar.. en anders ga ik wel in de kast op de slaapkamer....".

Toen we op bed gingen, lag ze tussen de kleding weggedoken. Al dat vuurwerk is toch elk jaar weer een kwestie van uitzitten voor de huisdieren. Kobus doet wel stoer, maar hij is ook onrustig.


In de Kerstperiode vlijtig gewerkt aan de breirol, gisteren was hij af. Vanmorgen mee in de witte was, want door het uithalen hier en daar, was het garen echt smoezelig geworden. Nu eerst goed drogen in het atelier. Ik vind 'm heel mooi geworden, er zitten prachtige patroontjes bij. De dunnere katoen maakt de patroontjes ook fijner (hoewel ik nu en dan kramp in de vingers had bij het breien).


Totale lengte is 1.39 m. 


 


Voor het laatste patroontje zijn er een paar steken gemeerderd, anders kwam het niet uit. Daarna ook het blanco stuk gebreid, daar komt het jaartal nog op. Als afwerking nog een keer patroontje één om een mooie randafwerking te krijgen en toen was het garen echt helemaal op...



ps. vergeet ik helemaal iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen.. daarom alsnog: 

GELUKKIG 2014!

en ook nog heel erg bedankt voor het bezoeken van mijn blog. 

3 opmerkingen:

Richt zei

Hoi Irene,
Ook jij nog een gelukkig 2014 gewenst! Ja, de huisdieren hebben het zwaar met de jaarwisseling!
Wat is de breirol mooi geworden, schitterend!
Ben benieuwd waar je nu aan gaat beginnen!
Groetjes Richt

Willy zei

Fijn voor de dieren dat het geknal weer voorbij is.
Prachtige breirol heb je gemaakt.
Groetjes,

Anny zei

Inmiddels zullen de poezen hun draai wel weer gevonden hebben. Mooie breirol! En... wat een leuk idee om voor de randjes een bestaand kleurenschema als voorbeeld te nemen. Op Oudejaarsavond ben ik welk een uur zoet geweest met kaartjes scheuren!