zondag 12 oktober 2014

"Even een soepje?"





Na een vroege wandeling, waar we de zon zagen opkomen en de mist over de weilanden hing, ging ActionMan na de koffie in de tuin bezig: tuinstoelen opruimen, plantenbakken bij elkaar zetten en meer van zulke dingen. Heerlijk weer - zonnetje erbij, ideaal voor rondrommelen. Het weerbericht is minder goed: vanmiddag komt de regen uit het zuiden en morgen is het ook niet droog. Aan de gang, dus!

Intussen doe ik mijn eigen rommelwerk - tijdschriften opruimen, oude bloemen wegdoen, vazen nakijken. Je kent het wel - lekker bezig op je eigen vierkante meter!
Bij het doorkijken van de tijdschriften vind ik het Herfstnummer van Boodschappen - meegenomen bij één van de plaatselijke supermarkten (nee, niet de Jumbo). Staan heerlijke dingen in - maar mijn blik valt op de preisoep; alles is in huis, nu meteen maken, heerlijk na een ochtendje buitenlucht!

Echt, het is heerlijk: klik op de link hierboven voor het recept en probeer het maar uit. Heel eenvoudig: prei in ringetjes snijden, smoren in een beetje olie, kleingesneden aardappel erbij, tijdje koken, pureren met twee eetlepels mosterd (of hoeveel je lekker lijkt).
Dan komt er nog een laatste ingrediënt bij: kleingesneden knolselderij toevoegen, nog even koken en opdienen met stukjes gerookte makreel. Super!

De tuinstoelen staan afgedekt, de planten op het terras achter huis om ze op tijd (als we echt winter krijgen) binnen te kunnen zetten, bladeren opgeveegd en tussen de planten gegooid, kat binnengeroepen - tijd voor de lunch met de soep!
( de foto is van de site, want ik vergat een foto te maken......)



3 opmerkingen:

Balsemien zei

Ai ik vroeg me al af wat het 'vlezige' ingredient in de soe[ was... Makreel dus: heeerlijk!

Anny zei

Wat lekker! Die soep ge ik zeker maken. Ik ben dol op makreel.
En... Volgens mij is het nog lang drooggebleven hier kwam de regen pas om negen uur 's avonds.

klaproos zei

dat ziet er erg lekker uit, en lijkt me heel eenvoudig te maken ook:-)
dank je wel