zondag 5 oktober 2014

Puzzelen op zondag


Zo had ik het vrijdag uitgezocht en neergelegd - onder voorbehoud - om de stukjes te knippen.
Vanmorgen begon ik met puzzelen, het midden, met al het rood, was me niet naar het zin. De eerste ring klopte, maar daarna... geen rood, maar iets anders. En wat dan? Lapjes er onder leggen helpt meestal.




Dat lichte, gevlochten motiefje? Of dat lichtbruine?


 Het poezenlapje viel wat tegen, toen ik bepaalde poezen eruit ging halen. In elk geval 4 poezen en dan iets anders erbij?


Het werd het sterrenlapje. Het lichte lapje met het vlechtpatroon verplaatste zich naar de rand.


En ook het middendeel is nog een beetje veranderd - dit blauwe randje (wat ik ook in het vorige blok heb zitten) haalt het blauw van de beide katten op.
Zo gaat het vaak: beginnen met een bepaalde keuze en al knippend en leggend verandert er nog wel eens wat....

3 opmerkingen:

Anny zei

Lekker puzzelen. Wat gaat daar een tijd mee verloren. Maar het is eigenlijk een van de leukste kanten van het patchen, denk ik. En foto's maken helpt mij altijd om afstand te nemen, gelukkig kost het tegenwoordig geen filmrolletjes meer en kun lekker losgaan digitaal. Dit wordt een mooi blok.

Balsemien zei

Ik zie al dat ik niet de enige ben die schuift met lapjes!

Marguerite zei

Puzzelen blijft leuk!