zaterdag 23 maart 2013

Het andere Huswif


Een tijdlang heb ik zelfkanten van quiltstoffen verzameld. Ze zijn zó leuk en kleurig! Ik heb er een tasje voor mijn lenzenspullen en eentje voor mijn fototoestel van gemaakt. Dit is nog een werkstukje: een kleurig huswiefke.


Als je het uitvouwt is het 52 cm. lang. De reepjes zijn op een luierinlegvelletje genaaid: soepel en erg dun. Toevallig vond ik ook nog prachtig regenboogband om het mee af te biezen.


 De binnenkant heeft drie vakjes (met een kaartje om te laten zien, waar ze zitten). Bovenaan een flapje voor je naalden/spelden enz. Ik had er verhaaltje bij bedacht over een reizende vrouw (stijl Floortje Dressing) met een kindje. Het losse lapje heeft een afdruk van het kinderhandje, zodat ze haar kindje altijd bij zich heeft. Vandaar ook de KISS hangertjes... en het armbandje met de hartjes wat vastgezet is bij het bovenste vakje.



Ik heb het nog ingestuurd naar HZG, bij hun oproep voor een zelfgemaakte Huswif.  Ik kreeg een eervolle vermelding - jeetje, ik was helemaal opgetogen! De prijs ging toen naar een schitterende, geborduurde inzending - oeh, die was prachtig! Ik ga mijn nummers van HZG maar weer eens doornemen...wanneer was dat toch?

Geen opmerkingen: