zondag 6 februari 2011

Kinderboeken vervolg

Op de jeugdafdeling pakte ik vrijdagmiddag een paar leuke gedichtenbundels voor kinderen. De eerste is: "Er staat een taart in lichterlaaie" 120 leukste gedichten voor kinderen - Jan van Collins.

Taart 

 

Steeds twee gedichten die bij elkaar passen en grappig zijn. Deze, van Joke van Leeuwen, vind ik erg leuk:

Beugelsj

O sjo'n mond vol apparaten

Isj een sjware sjtvaf voor mij,

Ik ga sjlisjen bij het pvaten

en ik sjpuug er ook nog bij.

En mijn moed sjinkt in mijn sjchoenen,

want het isj sjo'n sjtom gevoel

met sjulk sjtaaldraad in mijn sjmel.

Sjtangen die te sjtevig sjitten,

daarvan sjlaap ik sjteedsj sjo sjlecht,

sjie ik als ik sjlaap gebitten,

sjchoon en sjterk en sjuperrecht.

En dan sjcheeuwen sjtemmen: Sjtakker,

wat een sjcheve rommelsjooi

en dan sjchvik ik sjwetend wakker.

 

Maar ik word sjo mooi, sjo mooi!

 

Op de tegenoverliggend bladzijde staat het gedichtje van Colin McNaughton:

M'n tanden sjijn sjoek!

M'n tanden sjijn sjoek!

M'm tanden sjijn sjoek!

Heeft iemand sje gesjien?

Wie heeft me dat nou weer geflikt,

sje sjijn onder me neusj vandaan gepikt!

Heb jij sje gesjien misjchien?

1 opmerking:

Willy zei

Dit is het boekje waar je het in je reactie over had. Ik ken het niet, maar deze gedichtjes zijn al enig. Je moet nog goed opletten met de teksten.
Groetjes