maandag 7 juni 2010

Doe mee met een spannend "boeken" project




Er ligt al van alles klaar voor mijn bijzondere "boeken" project:

Met 3 andere enthousiastelingen ga ik een bundeltje buiten hangen. In het laatste nummer van Cloth, Paper, Siccors staat een artikel over dit idee: de invloed van de natuur op dingen/voorwerpen. Het gaat als volgt: je zoekt van alles bij elkaar, papier (al dan niet bewerkt met kleuren/gesso/wasco) en bindt het goed aan elkaar vast. Dan hang je het een bepaalde periode buiten in regen/wind/zon.Na die periode maak je er een werkstuk mee. Ik wil er een boekje van maken, maar alles kan.
Ik heb van twee oude boeken de omslag genomen. Daar bind ik alles op vast. Er ligt allerlei papieren, oude bladzijdes, crepe-papier, een vilten vlinder en houten hartjes bij elkaar. Ik vond een paar douane loodjes en een plastic vlinder, die kunnen er ook bij. Ik ben benieuwd of de loodjes gaan roesten.
Op 21 juni hangen we onze bundeltje buiten op en laten het hangen tot 21 september. Je kunt nog meedoen! Maak je bundeltje klaar, hang het op, maak een foto en mail het mij. Ik ga regelmatig een foto maken, dan kun je zien, wat er met mijn pakketje gebeurt. Op de site, die ik hierboven aangeef, staan voorbeelden, hoe allerelei mensen pakketjes gemaakt hebben. Alles kan! Je moet de dingen wel goed bij elkaar binden.

1 opmerking:

Mevrouw Rafel zei

Ik heb het artikel in CPS ook gelezen en het trok me best wel aan. Misschien doe ik nog wel mee... Het is nog geen 21 juni! Gelukkig weer iemand gevonden die gek is op het veranderen van boeken.