zondag 27 juni 2010

Laatste dag van mijn vakantie

Om de laatste dag van mijn vakantie te vieren gingen we naar Groningen, even shoppen... Wat is mijn ultime shoppingdag, vraag je je af? Winkel in, winkel uit, kleertjes kopen, kleertjes kopen, nog meer kleertjes kopen?
Huh, nou nee.... gezellig over de markt, groente/fruit kopen/lekker mensen kijken. Koffie drinken (liefst bij Granny's, maar bij Selexyz mag ook). Boeken kijken, van de ene etage naar de andere dwalen.. de tijdschriftenselectie doorkijken. En dan één ding kiezen, deze keer geen tijdschrift maar een boek:





Errug leuk!! Op elke bladzijde een opdracht: spetter met koffie; eet kleurige snoepjes en lik daarna aan de blz.; prik met een potlood gaatjes in de blz.; scheur deze pagina eruit, doe 'm in je broekzak terwijl je broek in de was gaat... Kortom van alles, wat ik normaal niet in mijn hoofd haal. Dat is vast erg leuk om te doen!

Na Selexyz via The Body Shop terecht komen bij De Slegte: van de ene etage naar de andere dwalen, nieuwe en oude boeken bekijken en een paar in je mandje doen. Ik kocht er drie:





De onderste is een kookboek geïllustreerd met Indiase miniaturen; de middelste gaat over de kleding in India door de eeuwen heen (o.a. katoen, brokaat, zijde); de bovenste gaat helemaal over de sari: weeftechnieken, kleuren, patronen, stijlen van wikkelen. Stuiterend de winkel uit!

Dan nog even op de Vismarkt kijken bij Liatelier met edel- en halfedelstenen, etnische sieraden, kleden, kleding en sjaals. Daarna wil ik dan nog graag een stukje van de stadswandeling doen: verschillende hofjes bekijken, terrasje zitten... heerlijk de tijd nemen. Groningen is goud!!!

Geen opmerkingen: