donderdag 1 augustus 2024

borduren

 


Ik kreeg een exemplaar van dit boekje,
een uitgave van de Groningse afdeling van 
(toen nog) de Plattelandsvrouwen. 

Ooit had ik er ook een exemplaar van,
maar dat is verdwenen.
Toen ik het zag, wist ik ineens weer
dat ik een paar patroontjes eruit gebruikt
heb in het eerste Randje per Week project.


En ja, dat klopte!
Gemaakt in 2014, met vrolijke kleurtjes
en een paar speciale vermeldingen erbij:
de ramp met de MH17 en in december het overlijden
van mijn vader.


Ook nog een tasje om het werkstuk in op te bergen.


Daar zijn twee van gemaakt: het blauwe tasje
is een pakketje van Soed Idee. 
Binnenin zitten ringetjes om borduurgarens 
aan te doen en een plekje voor je naalden. 


Ik vond het zó leuk en geslaagd, dat 
het daarna nog een keer gebruikt is maar dan met
mijn eigen lapjes en linten.
Waarschijnlijk op de Handwerkbeurs in
de IJsselhallen in Zwolle gekocht...


Het andere borduurwerk vordert ook gestaag.
Ik ben bezig met het laatste patroon.


Dat had ik in 2014 op een ander stukje
borduurstof uitgewerkt, maar het viel veel
kleiner uit. Gevalletje fijnere borduurstof...

Nu klopt de maat en zie ik het einde 
van dit project naderen.
Binnenkort alles op maat spelden en dan
rangschikken. Ik weet nog niet
of er een randje stof tussen komt.
Misschien is het toch het mooiste 
om de lapjes strak tegen elkaar te naaien. 


4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie borduurwerken en tasjes

Hannie de Beer zei

Mooi zeg de bord uurtjes, en wat een geinig boekje. Daar. Ben je wel even zoet mee! Leuk ook het tasje…

miekequilt zei

Wat een leuk borduurwerk met al die kleurtjes. En dan die tasjes, je weet ik ben gek op tasjes, en deze zijn enig.
Fijn om met dit weer een hobby te hebben waar je lekker mee aan de slag kan.

Anny zei

Tasjes, wie heeft er ooit genoeg tasjes?. Randje per week: ooit aan begonnen maar nooit afgemaakt.
Ik werd er zo nerveus van. Iedere week weer een randje. Ik liep al snel hopeloos achter.